idalie Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Hei, jeg sliter veldig med å blokkere ut explorer popups. Jeg har nå installert antivirus, brannmur og 2 popup blokkere. MEN likevel så kommer de hvert 5 min :S hva gjør jeg? noen som har en suuuper måte å stenge det ute på? jeg vet jeg ikke har virus på pcen fordi jeg formaterte som ca 1 mnd siden , å jeg har ikke brukt den omtrent siden det(den har vært på verksted i 3 uker). Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 hva slags popups er det prat om? Lenke til kommentar
idalie Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Snakk om explorer reklame pop ups. Hvert 5 min. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 ... jeg vet jeg ikke har virus på pcen fordi jeg formaterte som ca 1 mnd siden , å jeg har ikke brukt den omtrent siden det(den har vært på verksted i 3 uker). Denne type popups styres av viruslignende program. Har du skannet maskinen for uønskete program (via antivirusprogram)? Det tar ikke lange tiden med en ubeskyttet maskin å få uønskede program, så det at maskinen er nylig formatert har betydning. Lenke til kommentar
idalie Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Ja jeg har det 3 ganger. ingenting kommer opp. Derfor jeg har fått beskjed om å formatere. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Like greit å formatere hvis du ikke har brukt alt for mye tid på å tilpasse oppsettet ditt. Pass på å legge inn antivirus straks du er på nett igjen, og kjør Windows Update så du får installert alle sikkerhetsfixer. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Formatering pga. popup burde være unødvendig. Gjør følgende: Last ned Malwarebytes Anti-Malware (MBAM) til skrivebordet. Kjør og installer programmet. Velg Norsk-språk La programmet oppdatere seg og velg å kjøre en 'hurtig systemscan', klikk Skann. Det kommer en meldingsboks om at scannen er ferdig, klikk Ok Klikk på 'Vis resultat'-knappen.Hvis det er funnet malware, vil du nå se hva som er funnet. Klikk så på Fjern valgte -knappen for å fjerne malwaren som ble funnet. MBAM vil i en del tilfeller be om en restart av pc'n. Det vil deretter åpnes en logg i notisblokk. Den kan du poste om den finner noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå