Gå til innhold

Popup blokker explorer!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sliter veldig med å blokkere ut explorer popups. Jeg har nå installert antivirus, brannmur og 2 popup blokkere. MEN likevel så kommer de hvert 5 min :S hva gjør jeg? noen som har en suuuper måte å stenge det ute på? jeg vet jeg ikke har virus på pcen fordi jeg formaterte som ca 1 mnd siden , å jeg har ikke brukt den omtrent siden det(den har vært på verksted i 3 uker).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
... jeg vet jeg ikke har virus på pcen fordi jeg formaterte som ca 1 mnd siden , å jeg har ikke brukt den omtrent siden det(den har vært på verksted i 3 uker).

Denne type popups styres av viruslignende program. Har du skannet maskinen for uønskete program (via antivirusprogram)? Det tar ikke lange tiden med en ubeskyttet maskin å få uønskede program, så det at maskinen er nylig formatert har betydning.

Lenke til kommentar

Formatering pga. popup burde være unødvendig.

Gjør følgende:

Last ned Malwarebytes Anti-Malware (MBAM) til skrivebordet.

Kjør og installer programmet. Velg Norsk-språk

La programmet oppdatere seg og velg å kjøre en 'hurtig systemscan', klikk Skann.

Det kommer en meldingsboks om at scannen er ferdig, klikk Ok

Klikk på 'Vis resultat'-knappen.Hvis det er funnet malware, vil du nå se hva som er funnet.

Klikk så på Fjern valgte -knappen for å fjerne malwaren som ble funnet.

MBAM vil i en del tilfeller be om en restart av pc'n.

Det vil deretter åpnes en logg i notisblokk. Den kan du poste om den finner noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...