baBuShKa Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg vurderer litt å melde meg inn i Heimevernet etter fgtj. Lurer litt på hvordan øvelsene er og hva sånn ca det går i? Er det slik at man får med seg AG3 hjem uten tennstempel da, eller er det slutt på det nå? Har litt lyst å være litt i forsvaret etter dimming, tenkte at HV kunne vært noe. Vet at noen blir plukket opp til HV, men har hørt at det går an å melde seg inn frivillig allerede når du er i fgtj. Er vaktsoldat på HOS og er nok i den avdelingen som har mest felt, nærstrids-og våpenopplæring på hele HOS. Har det noe å si når man blir tatt opp til HV? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 øvelsene er av veldig varierende kvalitet, alt etter budsjett og hvilken avdeling. ja, man får med AG3 uten tennstempel hjem, samt det meste av personlig utstyr. snakk med troppsjefen ang innmelding i HV, antagelig kan han hjelpe deg. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Hos oss ble det delt ut vervingskampanjer for et knippe innsatsstyrker. Stavanger (Osprey) var en av dem såvidt jeg husker. Trolig Kirkenes (Delfin) også. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Om du skal inn i HV i Hordaland så er det HV-09 du havner inn under, og evnt HV-I Bjørn West om du vil i innsatsstyrken. Og eg fikk med meg alt for mye med meg hjem, inkl AG3 u/ tennstempel. Hva har slekt med dette å gjøre? Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 øvelsene er av veldig varierende kvalitet, alt etter budsjett og hvilken avdeling. Eksempler da? Liksom feltøvelser, fyfy eller noe lignendes eller noe annet? Slekt, sånt. Måtte tydeligvis ha minst 3 ord i tittelen før jeg kunne starte Holder til på Haakonsveern, altså Sjøforsvaret. De kan vel ikke sende meg til Kirkenes? :!: Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 de et ditt hjemme-distrikt de sender deg til. har bare vært på 1 rep-øvelse med reserve-troppen, de kjedeligste 5 dagene jeg har hatt. har igjen hørt andre som har hatt det spennede, så jeg regner med at jeg hadde uflaks. bare hørt positive ting om HV-I, de har HK416 også, ett våpen jeg syntes var bra ihvertfall... fyfy? fyfo mener du? er nok ikke mange som opplever fyfo på rep-øvelsene. btw, slekt=familie slikt=sånt Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Slékt er også et slangord for slikt.. Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Du burde nok velge en I-styrke. F/O-styrkene får MINIMALT med øvelser. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Tenkte på I-styrken ja. Men det står at man kan ha alt fra 6-30 dager øvelse i året. Det kan jo påvirke utdannelsen min ganske mye om man har øvelser opp til 30 dager i året. Ser kravene er ganske greie for å komme inn ihvertfall. Lenke til kommentar
bjorns_1 Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Er mange som studerer som er med Innsats, Dem er veldig fleksible med fri ved eksamen osv. Så det blir ingen problem Så tjener du jo litt mer, får mulighet til mange kurs. Tar du endel kurs og stiger litt i grader er det en godt betalt deltidsjobb i tillegg til studier:) Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Tenkte mest på at det blir mye skole å ta igjen om jeg er vekke så mye. Blir ekstra hjemmearbeid. Tror det blir hardt nok fra før, da jeg har kommet inn på ingeniørhøgskolen. Men hvilke kurs da for eksempel? Er vel ikke mulig å stige høyere enn Korpotal/ULM eller? Og hvordan er øvelsene plassert? Ikke sånn midt i sommerferien eller eksamensperioder? Endret 13. desember 2009 av baBuShKa Lenke til kommentar
bjorns_1 Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Er mange spennende kurs, du kan lett bli sergant/fenrik etter noen kurs vist du har kompetanse til og ta en stilling som lag fører fks. Ellers finner u div kurs oversikter hr : http://www.mil.no/hv/start/;jsessionid=0YY...requestid=33575 Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Nice, takk for det! Kom på at Fenriken min er befal i HV-I. Skal ta en prat med han på Mandag og høre litt med han og. Mer info og eksempler på øvelser som blir gjort i HV-I eller vanlig HV styrker hadde vært fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå