Scoob911 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Skal være en gave, og jeg ser etter noen hodetelefoner som hovedsaklig skal brukes hjemme/stillesittende til film/musikk. Burde vel være behagelige å ha på seg, og vil gjerne at det skal være ganske god lyd i dem, ikke slike typiske "gamer headset". Om det skal være mic eller ikke er ikke så viktig (men greit nok om det er mic som kan taes av). Pris i overkant av 1000kr. Kan gå litt høyere hvis det er noen ekstra gode i nærheten Noen forslag? Lenke til kommentar
lain Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 For å quote meg selv. Jeg ville valgt Sennheiser HD 555, dvs, jeg har valgt disse, da jeg har dem selv.Veldig gode klokker, de er ikke lukkede, og vil derfor både slippe inn og ut endel lyd, men er vel verdt det etter min mening. Dustin Home har dem til rett over 800 spenn + frakt, som er veldig god pris for god lyd. Jeg har vært innom flere modeller, modellen under f.eks som er HD 515, og er enormt fornøyd. Har nylig kjøpt Dac/amp som virkelig er med på å vise hva disse høretelefonene kan gi, det sagt, du trenger ikke en dac/amp, du vil fortsatt kunne nyte musikk etter en ukes innbrenning. De er kanskje noe lavt på skalaen i forhold til budsjettet ditt, men om du ikke har egen dac/amp eller stereo som kan yte det lille ekstra, vet jeg ikke om det er så mye mer å tjene på å gå høyere i pris. Men det er det sikkert andre som har sin mening om også. ^^ Lenke til kommentar
b00n Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 jeg har Steelseries siberia , stor fornøyd. kosta 500 spenn på elprice når jeg kjøpte dem. Beyerdynamic har også mye bra. litt dyrere Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Sånn for å sammenligne så har jeg selv Koss PRO4AA Titanium, og han gaven skal gå til synes disse er veldig bra. Tror det er en fordel om de er lukkede så ikke lyden både kommer inn og ut. Regner med at de kommer til å bli plugget rett i anlegget, versjonen som kom før Loitech Z-5500. Hjelper kanskje ikke så mye på lyden det eller? Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Har lest igjennom en del artikler og topicer nå, men problemet er at de fleste er noen år gamle, så mange av hodetelefonene som testes der er ikke lenger å få tak i. Men har funnet fram til Sennheiser HD 280 Pro ihvertfall. Noen meninger om det? Lenke til kommentar
tole Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Sennheiser HD 280 PRO slår nok dine Koss PRO4AA Titanium med god margin. Koss er generelt litt "papp" i mangel av en bedre beskrivelse. Sennheiser er mer "silke" For å prøve å beskrive litt mer: Lyden åpner seg mer og man legger merke til detaljer man ikke har hørt før. Ting skiller seg mer ut og blir mer distinkt. Generelt blir lyden mer åpen og "ekte". De er nok litt vektig i bassen, noe som går litt utover opplevelsen av diskanten, men igjen folk har forskjellig smak og for noen passer punch bra. Du må nok opp i pris for å få dem mer "luftig". Selv er jeg veldig glad i HD650. Generelt er jeg mer glad i åpne hodetelefoner, men de lukkede har sine gode sider med bedre støyisolering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå