Gå til innhold

[Løst]Dell XPS M1730 fryser på grunn av feil med Geforce 8800M GTX kort?

Chavalito

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et lite (stort) problem med min Dell XPS M1730 laptop. Den har 2 x Geforce 8800M GTX skjermkort og jeg har kjørt dem i SLI siden jeg kjøpte denne laptopen i september 2008. Har virket helt flott inntil nylig. Nå fryser den eller jeg får BSOD (0x00000124, som er hardware feil mener det jeg var) hver gang jeg prøver å spille noe som krver 3D, til og med noe som enkelt som Spider Solitare gjør at den fryser (låser) seg helt.

Jeg har prøvd 5 forskjellige drivere, inkludert den siste fra Nvidia, og det samme skjer hver gang så snart jeg starter noe som krever 3D, av og til låser den seg når ingenting er i gang i Vista, altså jeg er i skrivebordet og nada mas. Ingen programmer går untatt det normale når man kun ser skrivebordet.

Hvis jeg kun kjører et skjermkort, går det ganske så bra, men fargene er litt "rare". Jeg har jo lest her i forumet at det er mange Geforce 8xxx kort som tar heden etter en stund, så jeg mistenker at det er det som skjer med med et av disse to kortene eller med begge kortene. Så spørsmålet er om Dell vil erstatte de 2 6600M GTX kortene uten at jeg må betale noe.

Laptopen er ca 1 år og 3 måneder gammel. Stikker snart på arbeid, og kommer ikke tilbake før i februar 2010.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...