67impala67 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Sente in min WD My Passport™ Essential 500GB tel reprasjon, og så fikk jeg en 750 gig tilbake siden tillsvarende vare kunne erstettes. Men når jeg kobler hardisken till mac-en og skal begyne å legge inn filmer og div., så får jeg bare beskjed om at hardisken ikke kan endres. Det står på komplett og andre plasser at den hardisken støtter mac, hva er feil? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Du har nok NTFS-format på disken. MAC kan kun lese, men IKKE skrive til dette formatet. Du må formatere disken til et støttet format. Lenke til kommentar
67impala67 Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Du har nok NTFS-format på disken. MAC kan kun lese, men IKKE skrive til dette formatet. Du må formatere disken til et støttet format. Nån linka tel kor eg kan finne en støttanes format? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Altså, du må formattere harddisken i OS X slik at du får full lese/skriverettighet. Fins programmer som hjelper deg å skrive til NTFS også. Men dette er utenfor min ekspertise. Lenke til kommentar
67impala67 Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Altså, du må formattere harddisken i OS X slik at du får full lese/skriverettighet. Fins programmer som hjelper deg å skrive til NTFS også. Men dette er utenfor min ekspertise. Ok, fikk tell å formatere den så no funke den på mac-en men ikke på pc-en lenger, hvordan får jeg den til å funke på både pc og mac? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 En mulighet er vel å kjøre FAT32, men det har jo sine begrensninger. Man kan også få programmer til Windows, som kan lese HFS disker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå