dogg-e Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Yo! Lurer på om det er noen av dere her som vet noe om HT på pentium4 under Linux? Har søkt litt på google og har funnet påstander om at alle p4 prosessorene har HT innebyggd.... Har gjort noen raske forsøk på å mekke en SMP kernel, men kan ikke se at den vil sku på HT :/ altså : ingen dual cpu i /proc/cpuinfo En jeg snakka med i helga mente det sku være mulig og at han hadde gjort det... noen.... har testa med 2.4.18 og 2.4.20 (HT er støtta fra og med 2.4.18) Lenke til kommentar
iDude Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Hva sier "siblings" i /proc/cpuinfo? Lenke til kommentar
dogg-e Skrevet 28. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2003 "siblings" ? og med det menes ? har ikke maskinen her... men det står i flags : .... ht .... Lenke til kommentar
iDude Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 "siblings" ? og med det menes ? har ikke maskinen her... men det står i flags : .... ht .... Siblings angir om du har hyperthreading slått på, "ht" sier bare at hyperthreading er støttet, men ikke om det er i bruk .... Du skal finne "siblings" i procinfo Du kan prøve å slenge på en "acpismp=force" til kjernen du starter, eller konfigurere i biosen (let etter "APIC"). Litt lenge siden jeg gjorde dette, så hukommelsen er litt rusten... Lenke til kommentar
dogg-e Skrevet 28. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2003 jeg har fant samme info som du gav nå tidligere på nett.. skal teste det når jeg kommer hjem.. takker Lenke til kommentar
dogg-e Skrevet 28. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2003 jeg har fant samme info som du gav nå tidligere på nett.. skal teste det når jeg kommer hjem.. takker Lenke til kommentar
TunK Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 "siblings" ? og med det menes ? har ikke maskinen her... men det står i flags : .... ht .... Siblings angir om du har hyperthreading slått på, "ht" sier bare at hyperthreading er støttet, men ikke om det er i bruk .... Du skal finne "siblings" i procinfo Du kan prøve å slenge på en "acpismp=force" til kjernen du starter, eller konfigurere i biosen (let etter "APIC"). Litt lenge siden jeg gjorde dette, så hukommelsen er litt rusten... Vet du om dette gjelder for Xeon også? Finner ingenting om 'siblings' i procinfo der, men den rapporterer 4 prosessorer på en dualprosessor maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå