Sindrato Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Hei, etter trening i dag tok jeg 16 min solarium. Når jeg var ferdig la jeg nok en gang merke til en liten rød flekk på ryggen, en rund, eller litt avlang flekk. Kanskje 5 cm lang og 3 bred. Den er på en måte rosa. Jeg har prøvd solarium en og annen gang før også, og oppdaget det samme.. Hva kan det være? Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Oppsøk en lege du... Men ja, for real. edit: Er ikke lurt å ta dette så lett, du vet jo hva kreft kan føre til... =/ Oppsøk lege umiddelbart, og jeg så nettopp at en mod sletta de foregående innleggene... lol? Endret 12. desember 2009 av Frank James Lampard jr. Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Mkay, men det kan ikke være noe annet da? Kreft hadde vært sykt nedsig.. o_0 Edit: ja, så det jeg også.. White som gjorde det :o Endret 12. desember 2009 av Sindrato Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 De er ikke tilfeldigvis i området rundt skuldrene? Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 `neida Sindrato, det er nok neppe kreft Var bare for å skremme deg før julestria ^^ men ville nok anbefalt å kontakte lege hvis ikke den røde flekken forsvinner iløpet av uka, så kan du ta kontakt på mandag men take care, er nok ikke kreft, da pleier det som vanlig å være brun liten føflekk eller pigmenter ;D Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Jo, omtrent midt på det ene skulderbladet eller noe i den duren! Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 nå skremmer du han bare nikko_tt Tror ikke det er så alvorlig i og med at det bare er en rød flekk. Lenke til kommentar
8qk5xlv3 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Man regner med at solarium blir hovedårsaken for hudkreft i framtiden. Det er nok lite lurt å ta solarium i det hele tatt, men om du får rare reaksjoner burde du snakke med legen din, slik at du får fastslått at du ikke er i faresone for noe. Og kreft dukker ikke opp plutselig på 16 minutter som hovedregel. Tenker mer på at merket kan være en indikator for at du kan få det av mer bruk. Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Har fått den hver gang jeg har prøvd solarium, alt fra 8 min til 16 min. En god stund siden jeg oppdaget det førstegang. Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Som igjen tilsier at du burde slutte mens leker er god edit: leken. lmao Endret 12. desember 2009 av Frank James Lampard jr. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 pleier det som vanlig å være brun liten føflekk eller pigmenter Feil feil feil En enkelt måte for deg å vurdere om en føflekk er mistenkelig er ”ABCDE -reglen. Disse kriteriene er internasjonale og er angitt på engelsk: A står for asymmetri; formen på føflekken er uregelmessig B står for border (grense); uregelmessig og/eller uskarp grense mot normal hud C står for colour (farge); uregelmessig farge – især svart eller blå farge D står for diameter; føflekker er over 5 mm i diameter E står for elevation (hevet); endring av deler av overflaten så den er hevet eller evt bløder Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Du er sikkert bare solbrent. Eller at hunden har blir irritert pga varme/svette. Lenke til kommentar
Frank James Lampard jr. Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 pleier det som vanlig å være brun liten føflekk eller pigmenter Feil feil feil Ok ok ok Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Er flekkene permanente, eller forsvinner de av seg selv etter en stund? Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Den forsvant noen få timer etterpå. Lenke til kommentar
Kokobananas Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Da er det nok bare sånne flekker som alle får. De kommer spesielt på skulderbladene og øverst på rompa, fordi det er nettopp disse stedene du ligger på. Mens du ligger der blir blodgjennomstrømningen hindret til disse stedene, og når du da reiser deg og blodet får strømme fritt igjen, så blir du rød der. Er akkurat som med merket du får av doringen når du har sittet en stund på do. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå