TutOgKjor Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Har en Asus EEE PC som kom med Linux (meg bekjent er det vel en slags Ubuntu) Frem til nå, så har den medfølgende MSN-klienten fungert fint, mens jeg nå får beskjed om at "vår protokoll er ikke støttet av serveren". Jeg antar dette er av samme grunn som jeg har opplved på andre systemer, at den rett og slett er gammel. Slik som med MSN på Windows og Mac, hvor man må oppgradere for å få logget inn. Om dette er en feil antakelse, så rett meg allerede her, så er egentlig problemet løst. Inntil videre bruker jeg da e-messenger Så over til selve spørsmålet. Jeg ser det finnes flere gode alternativer til MSN-klinter, som angivelig skal støtte ubuntu. Amsn som jeg har erfaring med fra mac, og Kmess som etter skjembildene å dømme ser fin ut. Men, jeg finner ikke ut hvordan jeg installerer dette. Har lastet ned en pakke-fil med filer i, men skjønner ikke videre fremgangsmåte, så jeg håper på hjelp herfra. Eller er disse EEE-pc-linux greiene laget slik at man ikke kan installere nye ting.. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Hvis du har ubuntu på, fin noe som heter terminal og skriv dette sudo apt-get install amsn Etter denne kommandoen skriv inn ditt passord og klikk enter, deretter skal det komme opp et spørsmål pm du vil installere denne pakken, skriv inn bokstaven y og klikk enter Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Eller legg inn Emesene (Søk i Software Center eller skriv "sudo apt-get install emesene" i terminal uten "") aMSN er litt tung og stygg, men det beste valget om du ønsker lyd/video-overføring. Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg sier meg enig: emesene er et bra msn programm. Evt. pidgin (selvom den er litt buggy har jeg hørt), da er det mulig å koble til GoogleTalk, og en masse andre. aMSN vet jeg ingenting om, den kan være god. Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jo, jeg leste trådstaters første post mer nøye: At den standard MSN-klienten i ubuntu er gammel kan være en riktig antagelse, ettersom libpurple (selve programmet) og pidgin (et brukergrensesnitt som kommuniserer med libpurple), kommer med ny versjon ganske ofte. Derfor vil jeg råde deg til å ikke installere pakken du lastet ned fra pidgin-siden, men heller installere ubuntu sin versjon. Selvom den kansje kan virke litt gammel på dette tidspunkt, så oppdateres den når de som vedlikeholder pakken bestemmer seg for det. msn-pecan finnes også i ubuntu-arkivene, og skal visst være god siden den støtter at du kan ta imot tegninger og sånt fra en annen klient som støtter dette (ihvertfall nyeste versjon av "den på windows"). Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Jeg vil anbefale Emesene! Versjon 1.5.1 har ikke kommet til Ubuntu enda, men du kan bruke Debian sin pakke: http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/...1.5.1-1_all.deb Merk at dette ikke er normal prosedyre for installering av programmer! Vanligvis bruker man Synaptic Pakkebehandler eller apt-get som folk over meg sier. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Eller dobbelklikke på en Deb fil.... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Har en Asus EEE PC som kom med Linux (meg bekjent er det vel en slags Ubuntu) Det er neppe Ubuntu, de ble levert med ett helt åndsvakt OS basert på en utgammel og lobotomert Debian. Det beste du kan gjøre er og legge inn ett oppegående OS som henger med i tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå