Gå til innhold

Installere MSN på EEE PC med Ubuntu

Anbefalte innlegg

Har en Asus EEE PC som kom med Linux (meg bekjent er det vel en slags Ubuntu)

Frem til nå, så har den medfølgende MSN-klienten fungert fint, mens jeg nå får beskjed om at "vår protokoll er ikke støttet av serveren".

Jeg antar dette er av samme grunn som jeg har opplved på andre systemer, at den rett og slett er gammel. Slik som med MSN på Windows og Mac, hvor man må oppgradere for å få logget inn.

Om dette er en feil antakelse, så rett meg allerede her, så er egentlig problemet løst.

Inntil videre bruker jeg da e-messenger

Så over til selve spørsmålet. Jeg ser det finnes flere gode alternativer til MSN-klinter, som angivelig skal støtte ubuntu. Amsn som jeg har erfaring med fra mac, og Kmess som etter skjembildene å dømme ser fin ut.

Men, jeg finner ikke ut hvordan jeg installerer dette. Har lastet ned en pakke-fil med filer i, men skjønner ikke videre fremgangsmåte, så jeg håper på hjelp herfra. Eller er disse EEE-pc-linux greiene laget slik at man ikke kan installere nye ting..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, jeg leste trådstaters første post mer nøye:

At den standard MSN-klienten i ubuntu er gammel kan være en riktig antagelse, ettersom libpurple (selve programmet) og pidgin (et brukergrensesnitt som kommuniserer med libpurple), kommer med ny versjon ganske ofte.

Derfor vil jeg råde deg til å ikke installere pakken du lastet ned fra pidgin-siden, men heller installere ubuntu sin versjon. Selvom den kansje kan virke litt gammel på dette tidspunkt, så oppdateres den når de som vedlikeholder pakken bestemmer seg for det.

msn-pecan finnes også i ubuntu-arkivene, og skal visst være god siden den støtter at du kan ta imot tegninger og sånt fra en annen klient som støtter dette (ihvertfall nyeste versjon av "den på windows").

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har en Asus EEE PC som kom med Linux (meg bekjent er det vel en slags Ubuntu)

Det er neppe Ubuntu, de ble levert med ett helt åndsvakt OS basert på en utgammel og lobotomert Debian. Det beste du kan gjøre er og legge inn ett oppegående OS som henger med i tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...