SEO Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Er det slik at det kan undersøkes om det er foretatt eksponeringer, andre forhold? Noen erfaringer med dette? Så inderlig plagsomt å finne ut at man ikke får nyttiggjøre seg av et objektiv til 4000,- Lenke til kommentar
# offline Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Har du kjøpt på nett? Er det under 14 dager siden du kjøpte/mottok objektvet? Lenke til kommentar
SEO Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Har du kjøpt på nett? Er det under 14 dager siden du kjøpte/mottok objektvet? Ja og ja. Har vel 10-15 eksponeringer. Hva kan jeg bruke til å forsiktig tørke av glasset? Har fått litt merker. Endret 12. desember 2009 av SEO Lenke til kommentar
# offline Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Tørk av med brilleklut e.l. og send den tilbake. Gi beskjed til nettbutikken før du sender tilbake og benytt deg av angrefristskjemaet du fikk med objektivet eller på e-post. Lenke til kommentar
SEO Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Tørk av med brilleklut e.l. og send den tilbake. Gi beskjed til nettbutikken før du sender tilbake og benytt deg av angrefristskjemaet du fikk med objektivet eller på e-post. Takk for svar. Lenke til kommentar
kjell_56 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Har du kjøpt på nett? Er det under 14 dager siden du kjøpte/mottok objektvet? Ja og ja. Har vel 10-15 eksponeringer. Hva kan jeg bruke til å forsiktig tørke av glasset? Har fått litt merker. Du har neppe rett til å få byttet et objektiv som har fått merker. Lenke til kommentar
boos Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Er det slik at det kan undersøkes om det er foretatt eksponeringer, andre forhold? Noen erfaringer med dette? Så inderlig plagsomt å finne ut at man ikke får nyttiggjøre seg av et objektiv til 4000,- Hvorfor kan du ikke "nyttiggjøre" deg av objektivet?? boos Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Hvordan objektiv er det? Endret 13. desember 2009 av stonhans Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) I følge angrerettsloven skal varen være i tilnærmet samme stand og mengde. Du kan returnere lenge objektivet ser bra ut og funksjonerer 100%. Hvordan? Hvilket mener du vel, Stonhans? Endret 13. desember 2009 av Shocktrauma Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Både hvilken og hvordan er korrekt. Hvilken:Sigma,Tamron etc. Hvordan: tele,macro,vidvinkel etc. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Både hvilken og hvordan er korrekt. Hvilken:Sigma,Tamron etc. Hvordan: tele,macro,vidvinkel etc. Ikke 'hvordan'. 'Hva slags'... Lenke til kommentar
kjell_56 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Jeg tror Angrerettsloven må studeres nærmere av enkelte her inne Det står i loven bl.a.: Begrensninger i angreretten: Du er avskåret fra å benytte angrerett dersom varen er forringet eller skadet så den ikke kan leveres tilbake i ”tilnærmet samme stand og mengde”, og dette skyldes manglende omsorg eller uaktsomhet fra din side. Det kan derfor være lurt å ta vare på originalemballasjen dersom du ikke er sikker på at du vil beholde varen. Ved fjernsalg (med unntak for telefonsalg) er angrerett avskåret når forseglingen av lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram er brutt, så sant dette fremgår klart på selve forseglingen. Det er vel liten tvil om at "noen merker" må betegnes som forringet eller skadet ! Endret 14. desember 2009 av kjell_56 Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Nåvel, det er da en viss forskjell på fingermerker og riper. Og siden det er snakk om å "tørke av" kan det jo tenkes at det snakk om førstnevnte. I så fall tror jeg ikke jeg vil si objektivet er verken skadet eller forringet. Hvis det er f.eks. syltetøy- eller cola-merker derimot.. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Haha, jeg satt og vente på at en luring skulle komme å klage på at op skulle sende tilbake objektivet sitt. det er ingenting her som tilsier noe annet enn at han fint skal kunne sende tilbake objektivet. Lenke til kommentar
thomasmarthinsen Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Generelt sett er vi/butikken opptatt av å kunne selge objektivet som nytt igjen. Man kan si at et objektiv med en kosmetisk ripe ikke er forringet, men det kan faktisk være nok til at mange ikke vil kjøpe det. Så lenge det ser nytt ut, vil nok de fleste butikker være behjelpelige med et bytte. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Generelt sett er vi/butikken opptatt av å kunne selge objektivet som nytt igjen. Man kan si at et objektiv med en kosmetisk ripe ikke er forringet, men det kan faktisk være nok til at mange ikke vil kjøpe det. Så lenge det ser nytt ut, vil nok de fleste butikker være behjelpelige med et bytte. Jo man ser da at folk klager på at noe de kjøpte nytt ser ut til å ha vært brukt. Og da vil ha avslag eller "nytt". Jeg undres bare på hvoran man får bruksmerker når det "kun" har vært brukt 1 gang? Tor Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg ville ikke funnet på å kjøpe en ny vare som hadde bruksmerker til fullpris, selv om varen var mekanisk i orden. Nytt skal være nytt imo om man skal betale full pris. Francis Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Jeg ville ikke funnet på å kjøpe en ny vare som hadde bruksmerker til fullpris, selv om varen var mekanisk i orden. Nytt skal være nytt imo om man skal betale full pris. Francis 100% enig, og her skurrer det for en del butikker. Varer som er åpnet og returnert kan ikke og skal ikke selges som nytt; varen er pr def ikke ny lengre. Samme gjelder med demo-varer som enkelte butikker er veldig glad i å selge for fullpris. Faktisk er flertallet av demovarer i dårligere stand enn pent brukte gjenstander på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå