Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Halvert minnehastighet med win7


Anbefalte innlegg

Hei!

Har en pavilion dv9550eo med windows 7 på nå.

Får ikkje installert HP mobile PM965/GM965/GL960 express chipset driver da hp ikkje støtter windows 7 på det chipsettet. er det noe muligheter for å skaffe dette andre plasser? har forsøkt å laste ned fra intel sine sider men der står det at min version ikkje er støttet..

testet memory bandwith med sisoft sandra of fekk ca2.6gb/s mens den sammenlignet med de minne og chipset eg har og fekk over 4gb/s.

 

prosessor T7300 2.0GHz 4GB ram 667mhz corsair 128GB SSD.

alt ser ut som å funke veldig bra med tanke på prosesor og hdd, men minnet ser dårlig ut.

 

noen som har noen tips? maskina er litt over 2år gammal og eg vil helst slippe å kjøpe ny. trenger minnehastighet da eg jobber mykje med tunge 3D modelleringsprogram og ansys.

 

mvh

Frode Heggestad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg regner med at du har testet med driveren fra intel.com?

Ja glemte kansje å nevne det, men får beskjed om at den ikkje støtter maskinvaren. (velger windows 7 64bit). men intel matrix storage manager funker, men ikkje chipsettet

 

Prøv å installer driveren i kompitabilitetsmodus for windows vista.

 

Du gjør det på denne måten:http://www.windows7hacker.com/index.php/20...e-in-windows-7/

 

Edit: Inteldriveren altså, ikke HP sin, da den sannsynligvis er eldre og dårligere.

Endret av iskaldcola
Lenke til kommentar
Jeg regner med at du har testet med driveren fra intel.com?

Ja glemte kansje å nevne det, men får beskjed om at den ikkje støtter maskinvaren. (velger windows 7 64bit). men intel matrix storage manager funker, men ikkje chipsettet

 

Prøv å installer driveren i kompitabilitetsmodus for windows vista.

 

Du gjør det på denne måten:http://www.windows7hacker.com/index.php/20...e-in-windows-7/

 

Edit: Inteldriveren altså, ikke HP sin, da den sannsynligvis er eldre og dårligere.

 

Prøvde dette også, men samme feilmelding kom. sjå vedlagt bilde

post-20291-1260629957_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...