Gå til innhold

Prosjekt på gang.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har hatt noen planer om å bygge en hjemmeside for alle fotballfans i Norge og diverse andre land. Jeg vet det er tusenvis av fotball sider som Norskefans,tv2 sport osv, men jeg tenkte vi skal fokusere på fotballen innen Norge hovedsaklig, det er det ikke mange av nettstedene som gjør.. Prøve å lage en side hvor de fleste lagene fra hver divisjon er med i Norge. For å holde oppe en side så trenger vi skribenter, det er ikke noe problem å finne tror jeg. Har fått med cirka 15-20 kompiser som er villig til å bli med å lage en hjemmeside og skrive for nettstedet..

Men det er ett problem, det problemet er at ingen av oss kan lage en hjemmeside!

Så jeg tenkte at om noen der ute har lyst å bli med å lage en hjemmeside som eventuelt samarbeider med Norskefans (En bekjent av meg leder nettsiden), så kan det kanskje bli noe samarbeid med NF å:)

Så om du har lyst er det bare å si ifra:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg har hatt noen planer om å bygge en hjemmeside for alle fotballfans i Norge og diverse andre land. Jeg vet det er tusenvis av fotball sider som Norskefans,tv2 sport osv, men jeg tenkte vi skal fokusere på fotballen innen Norge hovedsaklig, det er det ikke mange av nettstedene som gjør.. Prøve å lage en side hvor de fleste lagene fra hver divisjon er med i Norge. For å holde oppe en side så trenger vi skribenter, det er ikke noe problem å finne tror jeg. Har fått med cirka 15-20 kompiser som er villig til å bli med å lage en hjemmeside og skrive for nettstedet..

Men det er ett problem, det problemet er at ingen av oss kan lage en hjemmeside!

Så jeg tenkte at om noen der ute har lyst å bli med å lage en hjemmeside som eventuelt samarbeider med Norskefans (En bekjent av meg leder nettsiden), så kan det kanskje bli noe samarbeid med NF å:)

Du er klar over at dette er j..... mye koding det er snakk om?

Det er ikke noe som er gjort unna på en uke... :/

Lenke til kommentar
Hei

Ikke har det tenkt å ta 1 uke heller:)

Skal bruke god tid for å få fram en god side:D

Lenke til kommentar

Her er det jo snakk om å skrive artikkler. Da er det jo bare å sette opp ett CMS-system på 5 minutter, å så modifisere til det passer. F.eks. Joomla eller Drupal.

Hvis det ikke er noe helt unikt man skal lage er det ingen grunn til å starte fra scratch.

Lenke til kommentar
oki. Er ikke stor fan av "ferdigsnekra" løsninger

Lykke til iallefall :)

Det kommer helt ann på hva man skal gjøre. Det er forskjell på bedrifter som ansetter fulltids utviklere til x antall hundre tusener i året, kontra noen som vil lage noe non-profitt til fotballfans.

Lenke til kommentar

Dette skal ikke være noe "ferdigsnekra greier".

Vi skal starte helt fra bunnen av, å bygge oss oppover.

Angående betaling, så har vi ikke midler til å betale folk for det.

Men som sagt, er bare for folk som har lyst til å hjelpe til.

Lenke til kommentar

Når dere ikke har noe middler er det bare å skyte seg selv i foten å ikke ville ha noe "ferdigsnekkra" greier, som er ett ord som vertfall ikke gjenspeiler de fleste open source CMS-systemer som er utviklet av flere hundre frivillige over mange år.

Men du ønsker 1-2 frivillige i noen dager/uker/måneder? :!:

Beklager spydigheten, men er litt lei av folk som tror utviklere ikke liker å få godt betalt for arbeidet sitt.

Lenke til kommentar
Når dere ikke har noe middler er det bare å skyte seg selv i foten å ikke ville ha noe "ferdigsnekkra" greier, som er ett ord som vertfall ikke gjenspeiler de fleste open source CMS-systemer som er utviklet av flere hundre frivillige over mange år.

Men du ønsker 1-2 frivillige i noen dager/uker/måneder? :!:

Beklager spydigheten, men er litt lei av folk som tror utviklere ikke liker å få godt betalt for arbeidet sitt.

Jeg forstår deg godt xibriz.

Men det som er. Jeg kan sikkert spytte inn litt penger, men problemet er at de andre ikke er villig til å betale så alt for mye for siden.

Lenke til kommentar
Spar pengene dine, sjekk ut Joomla eller Drupal, finn gratis utvidelser for å oppnå det du ønsker, og hvis du absolutt må bruke penger: kjøp ett bra design.

Dette er ikke noe bare jeg skal betale for om du forstår.

Men samme det, PM meg for de som er interesserte hvertfall.

Lenke til kommentar

Joomla og Wordpress er gode, sikre og utrolig fleksible systemer. Alle større magasiner, blogger og artikkelsider har et "ferdigsnekra" system i bunn, enten det er et av de overnevnte eller et CMS-system utviklet av profesjonelle. Det er bare tull å finne opp hjulet på nytt hver gang. Tro meg, å lage et CMS-system fra bunn, tar lang tid.

De overnevnte systemene er gratis, og kan settes opp på en halvtime. Etter dette kan du:

- Lage designet selv (gratis, men husk at tid er penger)

- Laste ned et ferdig design og forandre det. (enten gratis, eller billig hvis du vil ha kvalitet)

- Få en designer til å lage et skreddersydd design for deg (dyrt, men bra kvalitet)

Jeg har selv ingen interesse av å sitte mange timer å lage et design, og pleier derfor å kjøpe templates (der .PSD-filer følger med), og modifisere dem. Da vet jeg at siden fungerer i alle lesere, at den er søkemotoroptimalisert og har bra typografi. Dermed kan jeg fokusere på det jeg kan best, skrive innhold, generere trafikk og sende nyhetsbrev. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...