Gummistrikk Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Er jeg for sent ute dersom jeg ønsker å bestille et objektiv på nettet nå (fra norsk nettbutikk), og få det levert før jul? Vil jeg tape masse penger på å kjøpe det i en fotobutikk, eller er prisene på nett og i butikk ofte det samme? Vel, uansett, jeg er i hvertfall på utkikk etter et objektiv til mitt gamle Nikon D50. Jeg skal bruke det til "hverdagsbilder" (som i mitt tilfelle vil si ting som turer i skogen, kunstutstillinger, arrangementer av diverse slag, fjellturer, kjæledyrfotografering osv). Det bør ta bra bilder både innendørs og utendørs, og spesielt viktig er naturfotograferingen. Zoom og slikt er jeg foreløpig noe usikker på, men siden det skal brukes til så mye forskjellig antar jeg at en ganske stor zoom vil være det mest anvendelige. Jeg har for øyeblikket kun råd til ett objektiv, så det er viktig at det kan brukes til så mye som mulig. Jeg kan betale opp til 7000 kroner, og er villig til å kjøpe brukt. På forhånd takk for svar! \o/ Lenke til kommentar
eks Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Nikkor 16-85mm f3,5-5,6 med bildestabilisering og rask/lydløs autofokus skal vel duge bra som et allroundobjektiv til et DX-kamera? Hvis du kan få tak i et brukt så hadde det kanskje vært mulig å få et Nikkor 17-55mm f2,8G, som er mer lyssterkt og har samme fokusmotor, men er noe dyrere. Endret 12. desember 2009 av eks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå