Gå til innhold

En "helt enkel" FTP server for deling av en mappe?

Anbefalte innlegg

Jeg må si at jeg begynner å bli drittlei av alt som har med windows sin innebygde fildeling å gjøre, som tilfeldig bestemmer seg for når og hvor det vil fungere. Jeg har derfor bestemt meg for at jeg skal sette opp en FTP-server for å kunne overføre filer mellom PCer over nettverk, som er uavhengig av windows-brukerkontoene.

Jeg hadde håpt på å finne en veldig enkel, gratis FTP server som rett og slett bare lar meg velge en mappe å dele, et brukernavn og et passord, og hvilke rettigheter hver bruker skal ha (Les/Skriv/Slett osv). Den bør helst ikke installere seg som en "service", og den må ikke integrere seg med brukernavn og passord fra brukerkontoene i windows.

Jeg trodde dette skulle bli en enkel sak å finne på google, men alle FTP-serverene jeg har funnet har på en måte vært for fullspekket i alle slags funksjoner, og ser ut som er beregnet for store hostingselskaper som driver hundrevis av servere, og bare det å gå deaktivert alle de innebygde bombesikre sikkerhetsfunksjonene er et mareritt i seg selv. De jeg har prøvd er War FTP server, Filezilla, og noen jeg ikke husker navnet på.

Er det noen som vet om, og har erfaring med en helt enkel FTP server jeg kan bruke til dette formålet?

På forhånd takk :)

Edit: ps.. kjører forresten Vista om noen lurte :)

Endret av Scriptgutten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hfs for deling av filer via HTTP. Støtter upload og download samt manuelt innlegging av mapper etc..

Google HFS

Støtter også passord på mapper samt brukerkontoer så du kan ha en mamma, pappa, bror, bestevenn etc.. Og velge hva de skal få tilgang til. Dynamisk DNS oppdatering ere mulig via no-ip og dyn dns.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Jeg bruker Webdrive for mounting av harddiskene i ubuntuserveren min.

Arrayene mine blir som harddisker i explorer på windows maskinen. Da fungerer dette som nettverksdisker som jeg kan flytte ting til eller kopiere derfra veldig enkelt.

Jeg bruker ssh som oppsett på Webdrive. Genialt å koble opp disker fra hvor som helst i verden ganske sikkert :)

Når jeg har 100Mbit linje går det ganske kjapt også.

Jeg ser ikkje noen programmer som er bedre enn Webdrive når det gjelder ftp liknende oppgaver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...