SvenSR Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Jeg har en EOS 350d som jeg ikke får til å overføre bilder til en PC med Windows 7: - Har forsøkt å legge inn programvaren og driverne som kom med kameraet --> den legger inn uten feilmelding, men skjer ingenting når jeg kobler til kamera. - Har forsøkt å koble til kamera uten drivere --> W7 finner en "canon kamera enhet", men finner ingen drivere på nett når W7 søker selv. - Har forsøkt å gå på canon.no for å finne drivere --> uten å lykkes. Selv om kameraet begynner å dra på årene er det jo fortsatt en utrolig vanlig kamera å ha, så håper jeg ikke er den eneste som har hatt problemet...? Noen som vet? SSR Endret 12. desember 2009 av SvenSR Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Du kan jo og bruke en kortleser. På min canon er det to menyvalg for tilkobling til pc. Mulig det er noe feil der? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Du må installere oppgraderinger til programvaren. Du finner de her. Anbefaler deg å innstallere oppgraderinger til alle pakkene. Alternativt, så kan du kjøpe deg en god kortleser. Da går nedlastingene raskere også. Tom Endret 12. desember 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg har en EOS 350d som jeg ikke får til å overføre bilder til en PC med Windows 7: - Har forsøkt å legge inn programvaren og driverne som kom med kameraet --> den legger inn uten feilmelding, men skjer ingenting når jeg kobler til kamera. - Har forsøkt å koble til kamera uten drivere --> W7 finner en "canon kamera enhet", men finner ingen drivere på nett når W7 søker selv. - Har forsøkt å gå på canon.no for å finne drivere --> uten å lykkes. Selv om kameraet begynner å dra på årene er det jo fortsatt en utrolig vanlig kamera å ha, så håper jeg ikke er den eneste som har hatt problemet...? Noen som vet? SSR Min software (EOS Utility, Zoombrowser) fungerer helt feilfritt med Windows 7 (Ultimate, men det gjør ingen forskjell fra "basic" tror jeg).(Har EOS 50D) Som Tom sier, tror jeg nok du må passe på å få "update" på programvaren. Canon sin software er så nyttig, at ingen kortleser kan erstatte den for meg. RandiA Lenke til kommentar
SvenSR Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Til tomsi42: Har prøvd dette. Det finnes på canon sine sider ingen oppdatering til w7 for 350d og vistadriverne vil ikke legges inn i w7. Kortleser har jeg jo allerede, men ingen som da gigaminnekortene som er på 350d. Synes det burde være unødvendig å måtte gå til anskaffelse av egen kortleser for å kunne bruke "verdens vangliste" digitale speilrefleks med "verdens vangliste (nye)" operativsystem... Hmm... Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Du kan jo prøve det jeg foreslå før du får panikk, og skifte om usb-tilkobling til "utskrift" (eller tilsvarende).. Verdt et forsøk.. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Til tomsi42: Har prøvd dette. Det finnes på canon sine sider ingen oppdatering til w7 for 350d og vistadriverne vil ikke legges inn i w7.Kortleser har jeg jo allerede, men ingen som da gigaminnekortene som er på 350d. Synes det burde være unødvendig å måtte gå til anskaffelse av egen kortleser for å kunne bruke "verdens vangliste" digitale speilrefleks med "verdens vangliste (nye)" operativsystem... Hmm... Så du har oppdatert til Zoombrowser 6.3.1, og EOS Utility 2.6.1, og siste DPP her? Da synes jeg det er rart det ikke går. RandiA Lenke til kommentar
SvenSR Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Takk for alle råd. Liten oppdatering: Etter å ha prøvd mye rart installerte jeg for 3 gang program og driverpakka som kom med kamerat for noen år siden, og har du sett, der begynte det plutselig bare å funke. Gudene vet hva som var forskjellen denne siste gangen, men ordnet seg i alle fall Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Takk for alle råd.Liten oppdatering: Etter å ha prøvd mye rart installerte jeg for 3 gang program og driverpakka som kom med kamerat for noen år siden, og har du sett, der begynte det plutselig bare å funke. Gudene vet hva som var forskjellen denne siste gangen, men ordnet seg i alle fall Fint det ordnet seg...har lagt merke til det ja at det hender man må reinstallere software for å få den til å fungere, om den har slått seg vrang. Randi Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 I USB instillingen: velg koble til printer, ikke PC...virker merkelg nok. http://it-from-inside.blogspot.com/2009/08...-x64-where.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå