Gå til innhold

Matematikk etter kunnskapsløftet

simenss

Anbefalte innlegg

Jeg skal friske opp matematikken over ett år, og har 1MX og 2MX fra før. Skal ta matematikk tilsvarende 1MX denne våren, og matematikk tilsvarende 2MX høsten 2010. Skal videre på samfunnsøkonomi, hvor inntakskravet er R1.

Regner med at R1 tilsvarer 2MX etter den nye reformen. Men hva tilsvarer egentlig 1MX? Sonans Oslo tilbyr blant annet 1+2P og 1+2T. Men så vidt jeg forstår er 2P og 2T egentlig 2. klassefag, på lik linje med R1.

Blir veldig forvirret av dette nye systemet. Noen som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, hvis du skal friske opp ville vel 1+2T være mer nyttig for deg, da nivået på matten på samfØK sikkert er vanskeligere enn R1.

Matten man lærer i P1+2 er vel mye mer praktisk rettet, og du vil ikke ha særlig nytte av den på samfØK.

Lenke til kommentar

Jeg har allerede 1MX, 2MX og 3MX. Jeg ønsker kun å ta matten for å få repetisjon. Høsten 2010 skal jeg ta R1. Ser nå at jeg på Sonans kun kan velge 1P+2P nå til våren, siden 1T+2T går over et helt år.

Poenget med å ta matte på 1. klassenivå er å få oppdatert den helt grunnleggende matematikken. Er det da noe vits å ta 1P+2P? Eller bør jeg droppe det, og eventuelt heller gå rett på R1?

Lenke til kommentar

Hvis du bare skal repetere kan du jo heller bare repetere 1T på egenhånd? P-matten hadde jeg hvertfall ikke giddet å brukt penger på hvis du skal ta R-matten...

Jeg tok R1 og R2 i fjor etter 2 års pause fra vgs. Hadde 1MY fra før, og klarte fint overgangen til R1. Repeterer du 1T for deg selv vil det nok gå fint!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...