nordin Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Heisann alle sammen! Sitter nå på min nye herlige pc! Jeg lagde to disker: C: med 20gb og D: med 100gb. Jeg får ikke til å formatere D: - disken. Jeg får denne meldinga etter å ha ventet 20 min på at formateringen skal bli ferdig: "Windows klarte ikke å formatere denne disken". Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Hva slags disk har du OS på? Lenke til kommentar
'dharma_boy' Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Jeg har hatt det samme problemet selv, men da ghadde jeg to operativsystem!! Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 hvis disken heter D: , er den ikke allerede formatert da? Lenke til kommentar
tet Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Er ikke alle windows versjoner som støtter partisjoner på over 64 Gb Mulig at du må lage enda en partisjon Ellers må du jo sjekke om partisjonen / disken er rett satt opp som logisk stasjon - ikke primær tet Lenke til kommentar
nordin Skrevet 28. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2003 Win2k. Har bare ett OS installert Lenke til kommentar
nordin Skrevet 28. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2003 Er ikke alle windows versjoner som støtter partisjoner på over 64 GbMulig at du må lage enda en partisjon Ellers må du jo sjekke om partisjonen / disken er rett satt opp som logisk stasjon - ikke primær tet OK. Vet du om win2k støtter dette? Vet ikke hva som er galt. Hvordan dele opp den disken da? Er blank på dette. Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 kanskje du må laste ned sp3 til win2k, jeg har win2k sp3 og en partisjon på 100 gig og alt funker som fjell her Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 ChalStye har et poeng der.. Hvis ikke du har sp3 (servicepack 3) til win2k kan det bli no kluss... Ellers kan du jo prøve å gå inn i Computer Management og se hva den sier. Lenke til kommentar
goggi Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Sikker på at du har en 80pins IDE kabel ? Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Hvordan dele opp partisjon i win2k: - Velg start->settings->Taskbar&Startmenu - Under "Advanced" sørger du for at "Display Administrative tools" er merket. - Velg start->programs->Administrative Tools->Computer Managment - Klikk på elementet Storage->Disc Management Nå får du opp en oversikt over alle disker delt inn i partisjoner. - Høyreklikk på partisjonen du vil dele opp og velg "Delete". - Opprett et antall nye partisjoner etter ønske på det upatisjonerte området du nå har ved å peke, klikke og følge wizards. NB! Det er ikke mulig å endre størrelse eller dele opp partisjoner i dette verktøyet uten å slette ALLE data på aktuell partisjon. Hvis du vil gjøre det trenger du Partition Magic eller lignende verktøy. Forøvrig støtter jeg forslaget om å installere sp3 før du kødder mer med problemet. Jeg har en hel 120GB disk som en enkel partisjon, og det funker uten problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå