Bolson Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 om du tenkte å køre skjermkortet passivt med den mega kjølern bør du ha veldig god luftgjennomstrømning over de kjølerillene. et hd 5750 kort har vell TDP på omtrent 100w Langt fra. HD 5750 har TDP på 65 Watt, og reell maks strømbruk under spilling er ca 43 Watt. Idle er 11 Watt. Kjører man Furmark (stresstest av GPU) bruke HD 5750 akkurat 60 Watt. Det ligger altså omtrent på samme nivå som 4650/4670. Noe også temperaturmålinger viser. Faktisk vanskelig å få dette kortet over 60 grader. Så er det ingen særlige problemer å kjøre dette passivt, selv i et kabinett med middels luftgjennomstrømming. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Gode ting. Faen, tror denne tråden blir bra for fremtiden, for andre folk som skal lage HTPC. Vifter som generelt følger med CPU, kabinett og skjermkort, bør disse byttes? Har en del linker på vifter som er kjent som svært stillegående. Dette er en fordel ved å ha lavt støynivå, klokking eller ikke. Dessuten bør en HTPC stå på mesteparten av tiden, så det ikke blir kjip ventetid når man skal se film. Da blir den upraktisk sammenlignet med f.eks PlayStation og dedikerte BD-spillere. Igjen spiller støynivå og strømforbruk en viktig rolle. Grisegreit å ha en maskin som laster torrent 24/7 uten at det er irriterende lyd... Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 av det jeg fant ut med et raskt google søk var 86w. for 5750 og 108w for 5770. http://www.phoronix.com/scan.php?page=arti...niper&num=1 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Det er tallene oppgitt av ATI/AMD. Reelle tall er langt lavere når vi ser på f.eks XBit Labs sin test. Anandtech som testet HD 5770 i et i7 920 oppsett fikk til at systemet drog 256 Watt fra stikkontakten. Regner vi PSU-ens effektivitet til 85 %, så drar hovedkort, CPU, SSD, minne og skjermkort tilsammen 217 Watt. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 5770 har en tdp på 108w , men det skal godt gjøres å få det til å dra mere en ca 90w. uansett er 60-70w litt mye for en passiv kjøleløsning syntes jeg. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Til tross for at ATI anbefaler 450W PSU, driter jeg i det og kjører (antageligvis) på med en 400W PSU. Tipper det er bra nok, siden CPU ikke er så hard-core. Har altså funnet ut at Sapphire Radeon HD4750 er et bra valg. Får inn FiFa med god margin (denne dataen blir et slags kompromiss mellom mediacenter og Ps3). I allefall, oppdatert liste: Noen som er uenige ? Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Har nettopp kjøpt meg htpc selv, gikk for 5750 fra Saphire da det støtter lyd gjennom hdmi, støynivå er også meget lavt. Anbefales. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Fet kuffe Har du bry til å poste specs? Har du HTPC- kabinett, eller tower ? Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 det kan jeg. Skjermkort. Sapphire Radeon HD5750 PSU Corsair tx 650w HK Asus Maximus P45 775 m-atx CPU Intel Core Quad q8300 Ram Mushkin DDR2 4GB Kabinett Silvertstone HDD Samsung F1 Samsung F2 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Grattis med ny! Klarer den å holde seg varm med den prosessoren ? go natt Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Har ikke fått testetn den helt ut enda, grunnet lesing til eksamen. (siste eksamen i morgen) Men det virker som fine temperaturer til nå. Støymessig er jeg overasket, planen var å bytte cpu kjøler og kabinettvifter når jeg fikk bedre råd, men nå tror jeg kanskje det ikke er nødvendig. Kan komme med mer tilbakemelding når jeg har fått testet mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå