Sultana007 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Hei Bestille Effektanlegget mitt fra Tyskland Og jeg veit at den lager en god del lyd .. Hva er kravet, tenkte på db nivå ? Og hvor mange meter unna effektanlegget måles det ? Hva skjer hvis effektanlegget ikke bli godkjent ? Endret 12. desember 2009 av Sultana007 Lenke til kommentar
Minus Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Hvis effektanlegget ikke blir godkjent, må du vise bilen på nytt med godkjent eksosanlegg. Fikk du ikke med TÜV-papirer på effektanlegget? Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 nei .. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Sett på originalt eksosanlegg den dagen bilen skal på kontroll. Vel hjemme setter du på bråkeanlegget igjen. PS. Du bør bekymre deg mer for dritsure naboer enn EU-kontrollen. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 burde jo følge med papirer da de selger slikt. er det uorginalt effektannlegg eller er det laget for den bilen du har? Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Hadde inne på pkk og støy nivå var på 95 db og det er uorginalt Endret 14. desember 2009 av Sultana007 Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 DB-krav står i vognkortet (og ved hvilket RPM), lurer på om det måles rett ut ca 1m fra eksosen? Målte gamlebilen (Golf 3 med Votex-eksos) min når jeg jobba hos Biltilsynet, der var standstøyen LAVERE enn originalt ved oppgitt RPM. Ved pådrag selvsagt grovere. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Søskenbarnet mitt kjøpte effektanlegg til sin Volvo 240, og den bråkte mindre enn originalt med effektanlegg, over hele registeret. Gikk bedre gjorde den også! Lenke til kommentar
Jonny Bruvik Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Hadde bare sendt den på EU godkjenning jeg. Åsså eventuelt satt på det originale om det hadde blitt anmerkning for det. Jeg hadde min på EU kontroll for ikke så lenge siden og effektanlegget ble ikke nevnt... Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Hvorfor kaller dere dette "effektanlegg"??? Større eksos på en N/A bil gir jo ingen økt effekt.... Harryanlegg burde det hete Har man grenrør, kvasskam, ekstra bensin, portet topp osv, så kan jeg forstå det, for da kan det gi litt effekt, men ikke på en ellers orginal bil. Kjør bilen din på EU du, og se hva som skjer... EU er jo bare en vits, og det eneste som skjer er vel at han som utfører kontrollen ler litt av deg/eksosen din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå