j_thorell Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Hei. Jeg har et hjemmekino anlegg av en litt eldre modell (ikke veldig gammelt) For en tid tilbake begynnte jeg å få hjerteslags lingdende lyder i anlegget dersom forsterkeren står på pc og pcen står på. Lyden forsvinner vis jeg skrur av pcen med power knappen på PSU, bytter source på forsterkeren eller skrur ned lyden til et minimum på forsterkeren. Hva kan være galt? Pcen er jordet så det bør ikke være problemet. Er ikke samme ulyden vis anlegget står på f. eks. tv, cd eller iPod. Noen som har vært bortig dette før, eventuelt har noen metoder for å bli kvitt dette? Mistenker selv at hovedkortet har tatt kvelden, da lydkortet sitter intrigert på dette. Er en EVGA 680i mener jeg. mvh Jørn Ove Edit: Mulig dette er feil sted å poste, moderator må gjerne flytte emnet om det er feil sted... Endret 12. desember 2009 av j_thorell Lenke til kommentar
tomin Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 vil nok tippe på at du har støy fra et eller annet har du sjekket alle koblinger , høytalerkabler vekk fra strømledninger osv Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Hva kan være galt? Pcen er jordet så det bør ikke være problemet. Er ikke samme ulyden vis anlegget står på f. eks. tv, cd eller iPod. Det kan være en jordsløyfe, prøv å koble pcen i et ujordet uttak (evt teip over jordingspunktene) og se om det forsvinner. Lenke til kommentar
j_thorell Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Har nå fjernet jordingen og dunkelyden ble borte, men da oppstod en knitrelyd i stede. Hva kan dette komme av da? Har også fjernet jordingen fra anlegget uten forbedring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå