Pokey Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Når jeg prøver å flytte en veldig stor fil (7gb) over til min eksterne harrdisk med ca. 100 gb resterende plass, får jeg beskjed om at "filen er for stor for målfilsystemet" eller noe lignende. Hva er galt? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 disken er sikkert formatert med FAT32 filsystem, som har en begrensning på rundt 4GB pr fil... formaterer du disken til NTFS eller xFAT filsystem vil du kunne benytte større filer Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 http://lmgtfy.com/?q=format+fat32+to+ntfs Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 "Skriv inn gjeldende volumetikett for stasjon I:" :s Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Fant ut av det. Av en eller annen grunn fungerte ikke volumetikett før jeg forandret navnet til noe kortere. Nå får jeg vite at harddisken er i bruk av en annen prosess og derfor kan jeg ikke konvertere uten å kjøre en harddisksjekk-greie når jeg rebooter, men det går så sakte at det mest sannsynligvis vil ta hele dagen. Har jeg noen annen mulighet? Jeg har ikke funnet noe program som konverterer. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Reformat, ikke omgjør. Ta ut alle dataene først. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg har ikke plass til de på noen annen harddisk. Lenke til kommentar
War Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Det du har der må da være backup, da har du jo på en annen harddisk. Hvis du har data som er unik, og som du vil ha , bare på en ekstern disk så lever du farlig. Da ville jeg ha ventet med å overføre den store filen, latt den ligge der den ligger nå. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg har lagret div. filmer og spill på den som jeg gjerne vil ta vare på. Leste at jeg ikke mister data når jeg konverterer. Hvordan lever jeg farlig? Screencap av cmd. Hva vil det si at "harddisken er endret"? Lenke til kommentar
War Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Leve farlig i denne sammenheng er da for eks du kommer bort i disken mens den spinner og pang, ødelagt for alltid, alle data borte. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Neinei, det er ikke en sånn harddisk. En ekstern en type dette. Ikke samme disken, men samme type. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Høres ut som du er av den oppfatning at en slik disk er en trygg plass for å lagre data, uten backup. Du bør nok tenke deg litt om. Hvis ikke kommer du før eller siden tilbake hit for å spørre hvordan du redder filene fra en disk som ikke virker. Som så mange andre har gjort. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Harddisken bruker jeg til lagring av spillinstallasjoner som jeg har disken til, og flytting av filer fra en pc til en annen (som jeg holder på med nå). Så det er ingen fare for øyeblikket Endret 12. desember 2009 av Pokey Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Eksternharddisker er så absolutt ikke trygge. Har mistet 1TB nå 2 ganger i forrige måned. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Vel, så er ikke det temaet jeg prøver å få hjelp med akkurat nå. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 All informasjon er nyttig informasjon Pokey. Ikke vær så negativ. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Neida, vil bare ikke spore av hele tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå