Gå til innhold

Enda en med problem med NAT strict på MW2


Pondus81

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg kunne kuppet en annens tråd som omhandler samme problem, men velger heller å lage en ny tråd siden det er et element til i mitt tilfelle. Jeg sliter da med å joine venners onlinegame fordi NAT er strict.

 

Jeg har fiber breedbånd fra NTE Bredbånd i Altiboxsamarbeidet og har en slik hjemmesentral som skal oppføre seg akkurat som en router. Denne har bare 1 PC utgang og jeg spiller på to forskjellige maskiner på to forskjellige plasser i huset. Derfor MÅ jeg ha en router mellom. Denne har jeg da nå kjøpt. Det er en D-Link DIR-615. Jeg har da satt opp nettverket følgende:

 

i hjemmesentralen har jeg åpnet portene 1 til 30000 for både TCP og UDP for en spesifikk adresse i nettverket: 192.168.10.xx. Jeg har deretter satt opp D-Linken til å kun være tilgangspunkt med denne spesifikke 192.168.10.xx som LAN IP for routeren. Den har UPnP avslått og DHCP Server avslått. Det er med andre ord fortsatt hjemmesentralen som designerer IP til maskinene (tror jeg da).

 

Problemet mitt er at NAT fortsatt er Strict i spillet og i tillegg fryser spillet etter at jeg har gått inn på Play Game.

 

Noen som har noen som helst forståelse for hva jeg gjør gæærnt eller om jeg kan gjøre det på en annen måte???

 

Edit: Internett fungerer fint. Skriver fra en av de stsajonære PCene i dette nettverket nå..

Endret av Pondus81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er litt usikker på om dette er nødvendig med dette når DHCP er avslått i ruter 2, men kan det være at du må åpne porter i ruter 2? Høres nesten sånn ut.

 

Hvis det ikke stemmer, så vil jeg sterkt anbefale å ikke ha så mange porter åpne i hjemmesentralen...

 

Det kan jo også hende at det er noen porter som er sperret hos NTE...

Lenke til kommentar

Jeg har hørt at folk har ringt til NTE og bare bedt de åpne ALLE porter.. Dette fikser såklart problemet i spillet, men er jo sårbart som fy. Jeg har jo kun åpnet de portene til en spesifikk adresse som routeren bruker.. Men jeg skal prøve port forwarding i router 2 også!

 

Takk for tipset! ;)

Lenke til kommentar

Fikk det til nå.. UPnP skal jo ifølge Infinity Ward være på og ikke av slik som D-Link databladet ville ha det til! Alt vel her i gården nå. Skal stenge den portåpningen og kun dedikere portene som Steam og MW2 trenger for å funke! Tråden kan stenges og andre Altiboxkunder er velkomne til å sende PM for fremgangsmåte på å åpne NAT!

Lenke til kommentar
i hjemmesentralen har jeg åpnet portene 1 til 30000 for både TCP og UDP for en spesifikk adresse i nettverket: 192.168.10.xx. Jeg har deretter satt opp D-Linken til å kun være tilgangspunkt med denne spesifikke 192.168.10.xx som LAN IP for routeren. Den har UPnP avslått og DHCP Server avslått. Det er med andre ord fortsatt hjemmesentralen som designerer IP til maskinene (tror jeg da).

Hvilken IP har PCene bak routern da? Letteste ville vel vært å la routern dele ut IP enten ved DCHP eller static på ett eget subnett, og så sette opp port forward/port triggers på routern til subnettet?

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at folk har ringt til NTE og bare bedt de åpne ALLE porter.. Dette fikser såklart problemet i spillet, men er jo sårbart som fy.

Nei, dette er jo ikke spesielt sårbart. Faktisk så har 90% (?) av internettbrukerne en slik åpen løsning. Dette krever bare at man har en brannmur i router eller software som blokkerer evt angrep fra internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...