xpenziuz Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Hei, har fått meg en ups av type Matric Line Interactive UPS 500VA Prøvde først å finne software til Linux ved hjelp av cd som følgte med. men det viste seg at den bare hadde software for sun / freebsd. Jeg prøvde å få tak i noe programvare men jeg fant ikkje. Prøvde også "microsoft" sine ups støtte. den funka, var bare å stille til com1. Noen som har et program eller vet hvor jeg kan laste ned ? N.B ! Det er med com-port. Takk på forhånd Lenke til kommentar
fredster Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Selv om min sjef kommer til å hate meg :wink: , så bestemte jeg meg for å prøve å hjelpe deg. Prøv denne linken http://www.geindustrial.com/cwc/library?famid=46 Du finner en link til Linux versjon ca. midt på siden et sted. Vet ikke om den virker, men du kan jo prøve. Si i fra hvis den ikke virker eller om du ikke finner den, så skal jeg prøve litt til. Lykke til ! :smile: Lenke til kommentar
maggen Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Fredster: takker, den ser veldig bra ut. Har samme ups selv, men har ikke startet å konfigurere den for drift i linux ennå. Er litt dårlig at metric ikke har lagt den ut på sine sider, men de påstår at man kan ringe dem for support... Du får teste det om alt annet går galt Lenke til kommentar
fredster Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Fredster: takker, den ser veldig bra ut. Har samme ups selv, men har ikke startet å konfigurere den for drift i linux ennå. Er litt dårlig at metric ikke har lagt den ut på sine sider, men de påstår at man kan ringe dem for support... Du får teste det om alt annet går galt Jeg kan være enig i det er rart at den ikke er lagt på Metric sine sider, i.o.m. at Linux er såpass utbredt (spes. på servere) som det er. Du skriver at du har samme UPS selv.... samme som xpenziuz går jeg utifra :wink: , eller mener du samme som vi importerer/leverer ? Lenke til kommentar
maggen Skrevet 29. mai 2003 Del Skrevet 29. mai 2003 Har selv samme UPS som xpenziuz har, men etter den servicen jeg får fra "dere" skulle jeg gjerne gått over til Astrum-ups For en student har dere desverre litt høyt priser. Man må vende på hver krone. Men, tusen takk for linken -magnus Lenke til kommentar
fredster Skrevet 30. mai 2003 Del Skrevet 30. mai 2003 Har selv samme UPS som xpenziuz har, men etter den servicen jeg får fra "dere" skulle jeg gjerne gått over til Astrum-ups For en student har dere desverre litt høyt priser. Man må vende på hver krone. Men, tusen takk for linken -magnus Bare hyggelig å kunne hjelpe ! :smile: Jeg vet at vi ligger litt over f.eks. Metric og PowerWare i pris på det vi kaller "småbokser" (unnskyld uttrykket). Man må jo ha et vannvittig volum for å kunne tjene noe særlig penger på de, og når det i tillegg er 3 andre aktører som ligger i krig i den delen av markedet, så valgte sjefen min å konsentrere seg om løsninger som er noe større. Kan for moro skyld fortelle deg at en av ordrene vi har fått (består av 8 leveranser av 1 UPS og 1 ekstra batteripakke) så veide hver av delene 1,5 TONN (dvs. 3 tonn pr leveranse)!! :o Det var forresten en 160 kVA med 1 time batteritid..... Den "normale" størrelsen for enkelt PC`er (som du og jeg har hjemme) er sjelden over 1 kVA.... Lykke til videre med studiene forresten ! 8) Mvh Fredster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå