deaktivert443556 Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) -- Edit -- Jeg forsøkte å sette rambrikkene i slot 2,4,6 i stedet for 1,3,5 og da fikk jeg plutselig POST. Dette er en av de gangene hvor POST føles deiligere enn orgasme. -- /Edit -- Jeg har nå bygd ny PC, men jeg får ikke noe bilde på skjermen. Jeg har tatt bort alt som jeg ikke MÅ ha for å få bilde, så da står jeg igjen med følgende maskinvare - ASUS P6T Deluxe V2 - Intel I7 920 - Corsair PSU 750 W - OCZ 3 x 2 GB RAM, 1600 Mhz - XFX ATI 5870 Når jeg trykker på startknappen, da starter alle vifter (cpu, psu, gpu, kabinettvifter), men det blir ingen pipelyder og altså ikke noe bilde på skjermen. Jeg har også forsøkt å bruke TVen som skjerm via DVI til HDMI. Før jeg slår på PCen er den aktuelle HDMI-porten "grået ut" i listen over tilgjengelige tilkoblinger, men den blir hvit og valgbar når PCen slås på. Det står på TVen at det ikke er noe signal, men må vel være noe siden TVen merker at PCen blir slått på...? Jeg har forsøkt med et annet skjermkort uten at det endrer noe, så jeg kan i grunn utelukke skjermkortet som feilkilden. To PCI-e-slotter og også forsøkt. Jeg har også forsøkt med et en annen strømforskyning uten hell. Dermed utelukker jeg også denne. Når det gjelder minnebrikkene, så har jeg forsøkt å ta ut to av dem. Dette hjalp ikke, så jeg byttet ut den siste med en av de andre og satte denne for sikkerhets skyld i en annen brønn. Dette hjalp heller ikke. Det er dermed lite sannsynlig at det er noe feil med brikkene. Jeg har tatt ut hovedkortet og koblet til ting mens det ligger på en antistatisk pose på gulvet. Fortsatt samme resultat. Jeg har resatt RTC RAM to ganger (først i henhold til manualen, hvor det ikke nevnes at batteriet skal tas ut, så i henhold til den lille guiden i dette forumet). Nå begynner jeg altså å gå tom for idéer. Slik jeg ser det må det enten være noe galt med hovedkortet eller prosessoren. Enig? Jeg skulle gjerne forsøkt med en annen CPU, men det er ikke bare-bare å hoste opp en annen I7. Jeg er takknemlig for alle tips jeg mottar. Endret 11. desember 2009 av Bradbury Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Mulig et dumt spørsmål, men har du husket å koblet til p4 kontakten på hovedkort, samt strøm til skjermkort? Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) På dette stadiet er ingen spørsmål dumme. Bortsett kanskje fra når jeg må spørre hva P4-kontakten er...? Hvis du tenker på den som er avbildet, så er svaret ja. Både med 4-pins og med 8-pins kontakt. Da jeg byttet tilbake fra det gamle skjermkortet til det nye, da glemte jeg å sette i strømkontaktene og det resulterte i en pipekonsert fra en annen verden. Endret 11. desember 2009 av Bradbury Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå