synnekristine Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Jeg har ikke hatt den Thinkpad laptopen min lenge. Problemet er : Jeg får starta pcen, men kommer bare fram til den "grønne slangen" som går rett fram før den blåskjermen der du skriver passord osv. Hva er galt? Håper på rask svar Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Hvilket operativsystem har du? (Windows Xp, Vista eller 7?) La du inn et program/oppgradering sist gang pc'n fungerte? Står den bare og henger, eller slår den seg av? Edit; Hei og velkommen til forumet Endret 11. desember 2009 av lockdog Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 "grøn slange" tipper jeg betyr Windows XP. Du kan i første omgang prøve å starte opp i safemode og så restarte igjen for å se om det evt. løser det eller om du i det hele tatt kommer inn i safemode. Metode: - Slå av maskinen - Slå maskinen - Hamre F8 tasten helt fra du starter opp til menyen kommer frem (rett før den "grønne slangen" normalt ville kommet opp på skjermen) - Velg safemode fra menyen (eller norsk ekvivalent om du har norsk versjon) Hvis det fungerer så bare restart normalt. Si i fra om det fungerte med safemode i det hele tatt, og om du kunne restarte normalt etter det eller ikke. -Stigma Lenke til kommentar
lockdog Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Ah, nå husket jeg hvordan den "grønne slangen" ser ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå