Gå til innhold

Hvem av disse er "best"?

Anbefalte innlegg

Hvem av disse ville dere gått for

Toshiba 15" til 3795

Toshiba 17" til 3995(hos lefdal)

Acer 15" 3995

Toshiba er driftsikkert merke, mens Acer knuser alt og alle på spec. Har god peiling på PC selv, men vil høre litt med deres erfaringer med merke og PC også.

Står vell mest mellom toshibaene, 17" kan bli litt stor men hvor mye bedre er egentlig t3000 enn AMD sin?(finner ingen tester av begge)

NB! Dette er en PC til morra mi, skal så og si kun brukes til facebook/internett.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ærlig talt gå for best specs. Merke betyr lite eller ingenting i dataverdenen. Det er spesielle serier eller modeller som har store feil eller mangler å påpeke, ikke hele merker eller selskaper. Sjansen for feil er omtrent like stor anyway, så det er ikke verdt å dvele over.

Spesifikasjonene er enkelt å kvantifisere og velge den best blandt, eller du kan bruke masse tid forgjeves å høre på enkeltpersoner som helt tilfeldig har hatt en eller annen dårlig opplevelse med en av produsentene. Det vil uansett være rimelig meningsløst da det ikke er statisitisk signifikant. Så lenge det ikke er et rimelig påenbart konsensus om at det ene merket er bedre enn det andre driftsmessig eller servicemessig bør du ikke henge deg opp i dette i mine øyne.

Mine objektive erfaringer med Acer er:

- Som regel mye bra hardware for pengene

- Ofte litt småkjedelig design på mange av modellene, dog funksjonellt.

- Forhåndslastet med alt for mye dritt software som de bundler med og er totalt unyttig. Annbefales å fjerne det i aller høyeste grad. (var vel rundt 15-20 apps som installerte seg ved OS registrering). Heldigvis er ikke dette noe stort problem for noen som kan litt med data naturligvis.

For lenge siden jeg sist brukte Toshiba til at jeg vil kommentere på dem siden mine erfaringer sansynligvis er utdaterte.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...