Herr Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Hei! Jeg skulle ha et headset med surround til ps3. Da fikk jeg høre at for å få surround på ps3 må man bruke den optiske utgangen. Ville ikke fungere med USB. Så, siden det er vanskelig å få et headset med optisk kabel lurte jeg på om følgende vil fungere. Fra ps3 sin optiske utgang, bruke denne: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=134853534 . Ta enden i denne: http://www.biltema.no/Kontor---Teknikk/Rad...or-hodetelefon/ . For så å ta et headset (med surround) i andre enden. Headsetet vil jo da ha vanlig 3,5 minijack kabel. Vil jeg kunne ha surround like vel? Vil mye av lydkvaliteten gå bort? Vil det i det hele tatt komme noe lyd? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Vil det i det hele tatt komme noe lyd? Nei. Det går naturligvis ikke bare å koble sammen en optisk kabel og en kobberkabel. Lenke til kommentar
Herr Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Hva med usb headset til et adapter, som er optisk på andre siden da? Vil det gå? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Det er vel særdeles tvilsomt at det finnes noe slikt. Lenke til kommentar
Herr Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Da så. Vet du om det er noen måte å få brukt et surround headset til ps3 på? Uten å måtte kjøpe fra utlandet, og helst ikke på nettet? Har bare sett noen få headset med optisk kabel, men ikke i noen elektroforretning. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Hvilket headset er det du har? Er svært uvanlig med surround gjennom kun en 3.5mm plugg. Lenke til kommentar
Herr Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Har ikke headset enda. Tenkte bare på å skaffe et når jeg vet hva som funker. Men hørte at det var uvanlig, ja, så det blir vel USB. Har ikke noe å si for meg om det er usb eller 3,5 egentlig. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Litt forklaring: Med en 3.5 mm jack får du bare 2-kanal stereo. Ingen mulighet for surround. Med USB så er 'lydkortet' innebygd i headset. Det finnes USB lydkort i mange utgaver. Og det er opp til lydkortet om det lager stereo eller surround. Når man plugger inn et USB lydkort så kan PC selv velge å bruke dette, eller man kan selv velge (kontrollpanel) hvilket av lydkortene man skal bruke. For en PC er det enkelt å installere nye drivere. Kjenner ikke til PS3, men det er vel slik at konsoller ikke har alle muligheter som en PC har. Det er antagelig slik at PS3 ikke har mulighet for å bruke andre lydkort enn det innebyggede, og derfor ikke kan bruke USB. Lenke til kommentar
Herr Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Jaja. Takk for forklaringen. Om noen likevel vet om en overgang fra usb til toslink, så si i fra. Selv om jeg skjønner at det kan bli vanskelig å få tak i. Men jeg har fått vite at det finnnes: http://www.sondigo.com/callisto . Men jeg vil kunne kjøpe det i butikk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Det du linker til er et USB lydkort for PC. Altså for å få optisk ut av en PC. Det går jo ikke an å koble omvendt slik at du kan ta optisk inn og få USB ut. Lenke til kommentar
Herr Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Og det vil ikke fungere med playstation? Det er optisk ut av ps3 jeg tenker. Lenke til kommentar
Constant Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Det du sikter til med å bare finne en overgang mellom toslink og usb vil ikke fungere. Er redd du blir nødt til å få tak i et headset som er spesielt beregnet på spilling på bl.a. på konsoll om du ønsker den lydkvaliteten. Disse har ofte en egen boks hvor man kobler inn den optiske kabelen for lyd fra konsollen, og en USB kabel for å levere lyd inn (mikrofonsignalet ditt) tilbake til konsollen, og deretter en egen direkte koblet kabel fra boksen til headsettet. Er redd jeg kun har vært borte i disse i nettbutikker selv. Endret 13. desember 2009 av Constant Lenke til kommentar
Herr Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Ok. Takk for svar. Fint å få det avklart. Lenke til kommentar
larhog Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Har funnet ett godt alternativ, men koster flesk, og vet ikke hvem som fører her til lands. Noen som har hørt om Tritton? surround-headsett for ps3 Dette er stort sett det eneste jeg har kommet over, og skal være knall bra også... Ergerlig at det ikke finnes rimeligere og bedre løsninger for surround over headsett på ps3.. G35 fra Logitech, blant fler, ser jo veldig fristende ut.. Men blir fort en dyr chatte-løsning, da ps3 ikke klarer å skille lydkort, og innstalere drivere. Lenke til kommentar
Herr Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Har sett på noen fra tritton, men kom over noen i går. Blir til at jeg kjøper dem: http://www.multicom.no/PartDetailPrintFull...565689;c:100594 Lenke til kommentar
larhog Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Har fått mine Tritton headsett for en stund nå, knall fett headsett, og sitter som støpt på hodet! Merker ikke at jeg har de på en gang. Har bare ikke helt fått satt meg inn i kalibrering av surround osv enda bare, men bare headsettet i seg selv er jo helt patetisk.. Snakker Rolls Royce i headsett kategorien her, helt klart. Lenke til kommentar
MST Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Bruker denne tråden jeg.. Skal kjøpe med SteelSeries Siberia v2 som skal ha 7.1 surround.. Vil jeg få 7.1 surround via usb lydkorttingen som følger med da? Lenke til kommentar
larhog Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Bruker denne tråden jeg..Skal kjøpe med SteelSeries Siberia v2 som skal ha 7.1 surround.. Vil jeg få 7.1 surround via usb lydkorttingen som følger med da? Til hva? PS3? PC? Eller hva? PS3 generer i hvert fall ikke 7.1 gjennom ekstern usb enhet. kun mic/chat. Må bruke optisk, eller analogen evt. eller HDMI Lenke til kommentar
baguett Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Bruker denne tråden jeg..Skal kjøpe med SteelSeries Siberia v2 som skal ha 7.1 surround.. Vil jeg få 7.1 surround via usb lydkorttingen som følger med da? Siberia v2 selger i 2 forskjellige versoner, med 3.5 mm jacck og med usb. Den med usb har 7.1, og det er bare å koble den til i en usbinngang Lenke til kommentar
shootas Skrevet 27. januar 2010 Del Skrevet 27. januar 2010 (endret) Bruker denne tråden jeg..Skal kjøpe med SteelSeries Siberia v2 som skal ha 7.1 surround.. Vil jeg få 7.1 surround via usb lydkorttingen som følger med da? Siberia v2 selger i 2 forskjellige versoner, med 3.5 mm jacck og med usb. Den med usb har 7.1, og det er bare å koble den til i en usbinngang Bruker akuratt samme headset. MEN det er viktigt å få sagt at skal du ha 5.1 etter som ps3 ikke støtter 7.1 så må du ha en 5.1 forsterker å det MÅ være usb på den. da vil du få 5.1 i siberia v2 headsettet. Du kan ikke koble det til usb på ps3 andre måter å få 5.1 på vet jeg ikke om etter som at jack ikke gir det Endret 27. januar 2010 av shootas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå