Oldheim Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Så jeg var og handlet julegaver i dag med visa elektron kortet mitt. Jeg fant en vare til 720 og gikk til kassen for å betale. Damen i kassen slo inn varen, og jeg satte inn kortet mitt og slo inn koden. Men da sto det "venter 1... OPPKOBLINGFEIL" så kjøpet ble avvist. så jeg sa "jaja, vi kan vel prøve igjen", og vi gjorde det, men det samme skjedde. "Jaja, får bare prøve igjen senere da", tenkte jeg. Jeg gikk ut for å sjekke om minibanken virket, men der sto det også oppkoblingfeil, og at jeg burde prøve igjen senere. Det tok ca. 1 time før jeg prøvde igjen, og da virket alt fint, men jeg manglet 1440 kroner. Altså hadde jeg blitt trukket for da jeg prøvde å kjøpe varen 2 ganger. Jeg gikk opp igjen til butikken for å spørre om de kunne sjekke om den hadde gått gjennom allikevel. Nei, de hadde ikke fått opp noen kvitteringer eller noe. På PC-en sto det at ikke en eneste av den varen jeg prøvde å kjøpe var blitt solgt i dag, og det suger jo, siden jeg ble trukket 720 kr 2 ganger for én vare som jeg ikke en gang fikk. Så hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Du kan sjekke nettbanken eller ringe kundeservice på mandag etter klokken 12 når de fleste banker her bokført beløpet. Et beløp kan være reservert på kontoen din selv om du ikke blir belastet til slutt.Det burde heller ikke være et stort problem for butikken å refundere beløpet hvis du kan vise fram en kontoutskrift som viser at du har blitt belastet to ganger. Endret 11. desember 2009 av -Zeitgeist- Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Når du handler så blir beløpet reservert på kortet, slik at det ikke så lett kan overtrekkes. Men siden ikke betalinga lykkes, blir ikke pengene trukket. Sikkert dette som har skjedd. Hvis du går i banken å sjekker, klarer de vel å løse problemet. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 ta kontakt med banken Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Som andre sier her så er nok pengene "bare" reservert på kontoen, ikke trukket. Dette blir som regel ordnet opp i automatisk når det blir kjørt avstemning på bankterminalen og bokføringene er oppdaterte. Men det kan fort ta noen dager. Lenke til kommentar
Oldheim Skrevet 11. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Har jeg noe bevis for at betalingen ikke lyktes? Edit: Åja, det var kanskje et litt dumt spørsmål å stille nå som dere allerede har forklart at pengene ikke ble trukket. Tusen takk for hjelpen! Endret 11. desember 2009 av Oldheim Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Du snakka jo med butikken, så dette ordner seg. Hvis du ikke handla på ei jalla-sjappe, har du ingenting å frykte. Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 På kontoutskriften din vil beviset ligge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå