EightySeven Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Er kommet til den tiden av året når jeg skal ha meg ny telefon, og så langt har jeg klart å snevre inn utvalget til Nokia N97 Mini og HTC Hero. Jeg har veldig lyst på fysisk tastatur, men Android og en større skjerm frister veldig! Har hatt Symbian telefoner nå en stund, og er komfortabel med det, men har ingenting imot å prøve noe nytt. Jeg trenger telefonen til: -Internett -Mail -En del SMS -Mye musikk -WLAN -Underholdning -Kalender/organisering Det jeg lurer på er vel egentlig om skjermen og Android OS på Hero er nok til å overkomme savnet av et fysisk tastatur. Er kapasativ skjerm så mye bedre enn trykkfølsom skjerm, selv når jeg ikke må skrive tekster på skjermen? Takk på forhånd for alle svar! Lenke til kommentar
Martin_Norge Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Nokia N97 er jo kåret til "ÅRETS PROFF TELEFON" 2009. så den har verdt en titt! Om du skal bruke den til mye sms og epost vil jeg egentlig annbefale Hero ja, men det kan bli slitsomt i lengden med en telefon uten knapper om du skriver mye. Da er N97 ett bedre valg, den har QWERTY-fulltastatur som er mye kjappere å skrive på. N97 oppfyller også de andre kravene dine fint Må nemne at Htc mobiler er svært sjelden god på underholdning som bilder, musikk video.. Endret 11. desember 2009 av Martin_Norge Lenke til kommentar
program Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Da skal det nevnes at den testen fikk fult av klager, og det fortjente den. Det var jo rent tull det amobil kom med. På hvilke områder kan N97 overgå Touch Pro 2 når det kommer til proff-funksjonaliteter? (Og W995 ble "årets mobiltelefon", det sier vel det meste om den kåringen) Og det du skriver birker som tull for meg. Hvorfor i all verden har du hatt 5 HTC-telefoner ganske så rett etter hverandre hvis alle var det "værste pisset" du har vært borti? Burde du ikke skjønt det etter den fjerde i så fall? (Refererer nå til dette) Kanskje dumt å ta det med her, men begyner å bli irritert av slike typer innlegg. Og vil bare vise til hva den personen har skrevet tifligere. Endret 11. desember 2009 av program Lenke til kommentar
Martin_Norge Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Da skal det nevnes at den testen fikk fult av klager, og det fortjente den. Det var jo rent tull det amobil kom med. På hvilke områder kan N97 overgå Touch Pro 2 når det kommer til proff-funksjonaliteter? (Og W995 ble "årets mobiltelefon", det sier vel det meste om den kåringen) Og det du skriver birker som tull for meg. Hvorfor i all verden har du hatt 5 HTC-telefoner ganske så rett etter hverandre hvis alle var det "værste pisset" du har vært borti? Burde du ikke skjønt det etter den fjerde i så fall? (Refererer nå til dette) Kanskje dumt å ta det med her, men begyner å bli irritert av slike typer innlegg. Og vil bare vise til hva den personen har skrevet tifligere. Kan vell ikke si at JEG har hatt 5 Htc telefoner "rett etter" hverandre, men 5 har jeg hatt. har en kompis som hadde en Tytn2, (Hadde den selv også) men leverte den inn igjen etter 1 uke. Halvt år etterpå var kompisen min på fest og da festen var over skulle han ringe, men da han tok opp mobilen fra lummen var skjermen knust. (ja den var knust, helt hvit med riper og div på innerskjermen) den har da ligge i lummen hele tiden og ikke vert rørt. For meg er ikke HTC noe bra mobil, men er vell opp til hver enkelt. Smak og behag! Og når det kommer til kamp om hvilken mobil som er best, så er det vell de som har den enkelte mobilen som støtter den? Om du har en Htc synest du vell Htc er best? Slik er det altid når det gjelder snakk om hvilken som er best ... Endret 12. desember 2009 av Martin_Norge Lenke til kommentar
program Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Jeg har hett mange andre også. Jeg har flere telefoner nå. Men erfaringene dine fra HTc virker jo helt på jordet. Og hvorfor kjøpe enda en HTC telefon når de 4 andre var det verste pisset du har prøvd? Du skriver jo at ingen skal kjøpe HTC her fordi det er så eledig osv. Men veldig mange er storfornøyde med de. Edit: Jeg synes iPhone er forferdelig. Men jeg sier ikke at ingen skal kjøpe den pga. det. Det viktige for meg da er at folk vet om de negative sidene. Det du gjør er å skrive "ikke kjøp HTC, det er det verste pisset jeg har prøvd!". Det regner jeg som rent tull. Og det verste er at du legger som grunn at de har alt for mange funksjoner man ikke trenger og føles som en datamaskin i en post hvor trådstarter søker en trykkskjermtelefon som har det meste. Endret 12. desember 2009 av program Lenke til kommentar
Martin_Norge Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg har hett mange andre også. Jeg har flere telefoner nå. Men erfaringene dine fra HTc virker jo helt på jordet. Og hvorfor kjøpe enda en HTC telefon når de 4 andre var det verste pisset du har prøvd? Du skriver jo at ingen skal kjøpe HTC her fordi det er så eledig osv. Men veldig mange er storfornøyde med de. Det er som sagt fra person til person, det er et fritt land, jeg sa min mening. Når det er kommer til hvorfor jeg kjøper enda en? Er vell fordi jeg trodde og skulle se at Htc har gjort noe nytt og bedre da vell. Når det gjelder valget om man skal ha seg en Htc mobil må man vere ops på at de ikke er som mange andre mobiler som bl.a W995 og lignende. Er mange ungdommer som bare ser på skjermen, designet, minnet, og generelle funksjoner. Og når de kjøper en følger det med mye de ikke har bruk for. de kjøper htc mobiler bare fordi de ser stilige ut. Men egentlig har de ikke peiling på hva som følger med. Her føler du deg enig, eller hva? Lenke til kommentar
program Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg redigerte desverre innlegget litt for sent til at du skulle se det. Lenke til kommentar
Martin_Norge Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg redigerte desverre innlegget litt for sent til at du skulle se det. hehe, såg det nå Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg har hett mange andre også. Jeg har flere telefoner nå. Men erfaringene dine fra HTc virker jo helt på jordet. Og hvorfor kjøpe enda en HTC telefon når de 4 andre var det verste pisset du har prøvd? Du skriver jo at ingen skal kjøpe HTC her fordi det er så eledig osv. Men veldig mange er storfornøyde med de. Det er som sagt fra person til person, det er et fritt land, jeg sa min mening. Når det er kommer til hvorfor jeg kjøper enda en? Er vell fordi jeg trodde og skulle se at Htc har gjort noe nytt og bedre da vell. Når det gjelder valget om man skal ha seg en Htc mobil må man vere ops på at de ikke er som mange andre mobiler som bl.a W995 og lignende. Er mange ungdommer som bare ser på skjermen, designet, minnet, og generelle funksjoner. Og når de kjøper en følger det med mye de ikke har bruk for. de kjøper htc mobiler bare fordi de ser stilige ut. Men egentlig har de ikke peiling på hva som følger med. Her føler du deg enig, eller hva? HTC tytn2 kan virkelig ikke sammenlignes med dagens HTC Modeller.. Og at kameraten din hadde tytn2 i lommen i løpet av en fest og så tok den opp og skjermen var ødelagt, det sier seg jo selv at den skjermen har fått seg en smell ved tideligere anledninger eller noen har vært borte i telefonen i løpet av festen.. Lenke til kommentar
Martin_Norge Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Jeg har hett mange andre også. Jeg har flere telefoner nå. Men erfaringene dine fra HTc virker jo helt på jordet. Og hvorfor kjøpe enda en HTC telefon når de 4 andre var det verste pisset du har prøvd? Du skriver jo at ingen skal kjøpe HTC her fordi det er så eledig osv. Men veldig mange er storfornøyde med de. Det er som sagt fra person til person, det er et fritt land, jeg sa min mening. Når det er kommer til hvorfor jeg kjøper enda en? Er vell fordi jeg trodde og skulle se at Htc har gjort noe nytt og bedre da vell. Når det gjelder valget om man skal ha seg en Htc mobil må man vere ops på at de ikke er som mange andre mobiler som bl.a W995 og lignende. Er mange ungdommer som bare ser på skjermen, designet, minnet, og generelle funksjoner. Og når de kjøper en følger det med mye de ikke har bruk for. de kjøper htc mobiler bare fordi de ser stilige ut. Men egentlig har de ikke peiling på hva som følger med. Her føler du deg enig, eller hva? HTC tytn2 kan virkelig ikke sammenlignes med dagens HTC Modeller.. Og at kameraten din hadde tytn2 i lommen i løpet av en fest og så tok den opp og skjermen var ødelagt, det sier seg jo selv at den skjermen har fått seg en smell ved tideligere anledninger eller noen har vært borte i telefonen i løpet av festen.. Har ikke sagt noe om at Tytn2 kan samenlignes eller noe, bare nemte at jeg har erfaringer med den :!: Lenke til kommentar
program Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Hmm, jeg vet ikke helt hva vi skl gjøre med deg. Det eneste svaret du har til det jeg redigerte er "hehe, såg det nå " Endret 12. desember 2009 av program Lenke til kommentar
Martin_Norge Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Hmm, jeg vet ikke helt hva vi skl gjøre med deg. Det eneste svaret du har til det jeg redigerte er "hehe, såg det nå " du såg vell posten ovenfor? der har du svaret... Men du er vell Mobil kongen? all credit to you Lenke til kommentar
Martin_Norge Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Hmm, jeg vet ikke helt hva vi skl gjøre med deg. Det eneste svaret du har til det jeg redigerte er "hehe, såg det nå " du såg vell posten ovenfor? der har du svaret... Men du er vell Mobil kongen? all credit to you Men tilbake til det ØVERSTE innlegget. -Har du lyst på en bra skjerm, gå for Hero. -Vil du heller ha QWERTY-tastatur, gå for N97. Takk for meg Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Hvis du har tid til å vente litt lenger, kan du vurdere Motorola Droid, som sikkert blir lansert i Norge om ikke så alt for lenge - Den har allerede kommet til Europa men det er jo kjekt med norsk tastatur. Der har du fysisk, utskyvbart tastatur. Jeg har selv brukt mye symbian tidligere (før en kjapp flørt med WM), og må si jeg så langt er bedre fornøyd med Android som OS enn noen av de andre to. Så langt er riktignok kontakrammeverket til Android ELENDIG (noe som skyldes at det bruker samme rammeverk som gmail/google contacts som er LANGT bak tilsvarende for både WM og symbian), og det samme er det innebygde kalender-programmet. Men nå lager jeg de fleste kalenderoppføringene jeg ikke importerer fra skolens system på pc-en, som så synker seg autoatisk med google-kalenderen min, og vips er det på telefonen. Samtidig har jeg en eidget som dekker halvparten av den ene startskjermen som viser meg kommende aktiviteter, og legger inn varsling (alarm) på de viktigste, så jeg har en bedre kalender-løsning på Android enn jeg har hatt på symbian/wm tildigere, selv om det innebygde kalenderprogrammet er ubrukelig. Konktakt-løsningen er levelig, men støtte hjemme og jobb-adresse, ulike emailadresser og telefonnumre o.l. er dårlig, dersom du har behov for å synkronisere det med f.eks. Outlook - rett og slett fordi Android ikke støtter like mange ulike felter. Men for "vanlig" kontktbuk fungerer det utmerket, og kan også synces automatisk med google-kontaktene dine. Ovi Store kan hjelpe på noen av de manglene symbian IMO hadde, men jeg lurer på om det er for lite for sent. Lenke til kommentar
program Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Nei jeg er ikke det. Men du går rundt å slenger dritt om HTC-telefoner uten grunn. Du klarer jo ikke å si hvorfor, bare at det er det verste du har vært borti. Greit nok at ikke du liker det, men det har noe med hvordan du får det frem. Jeg begynner også å bli drit lei av folk som ikke kan lese. Jeg har aldri sagt at jeg har rett og du feil. Jeg sier det at du skriver masse stygt om et merke, at ingen bør kjøpe det osv. men ikke hvorfor er er så jævla dårlig. Det klarer du aldri å få frem. Bare at det er for mange funksjoner, og hvorfor i all verden er det en dum ting. Og fordi at dine gamle HTC-telefoner var trege, vil ikke det si at dagens er så trege. Og det er totalt feil at Hero er så jævlig treg osv. Derfor har jeg svært vanskelig for å tro på det du sier. Greit nok, kanskje du hadde en uoppdatert telefon. Men da stiller jeg igjen spørsmål til mobilkunnskapene dine. Men sant nok, off topic. Vi stopper det her. Hvis det er noe mer, tar vi på PM. Endret 12. desember 2009 av program Lenke til kommentar
Fallendragon Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 -Har du lyst på en bra skjerm, gå for Hero. -Vil du heller ha QWERTY-tastatur, gå for N97. Lenke til kommentar
program Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Velg, slik jeg ser det er det heller slik: Har du lyst på en god telefon med Android og HTC Sense med masse flotte gadgets i Market osv. så er Hero et kjempegodt valg! Må du ha QWERTY-tastatur så er selvfølgelig N97 Mini et bedre valg. Jeg legger ikke skjul på at jeg synes Android med Sense er langt bedre enn det Symbian-OSet til N97 Mini er. Jeg synes det er mer fingervenlig, er enklere å bruke og gir større muligheter til å gjøre den slik du selv vil. Lenke til kommentar
EightySeven Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) Takker alle for svar! NgZ: Jeg kunne ha ventet på Motorola Droid, men jeg litt utålmodig, så får heller vurdere den på et senere tidspunkt. Kalenderen er ganske viktig for meg, og der vet jeg jo at Symbian og Nokia sin har fungert veldig bra for det jeg har trengt den til. Dermed kan det tydeligvis fort bli en nedtur med Android og Hero sin kalender, men noe av det som gjør at den fortsatt frister er nettopp hva du selv skriver. Ved å bruke litt tid til å tilpasse telefonen og vanene mine, kan jeg fort ende opp med en enda bedre brukervennlighet i Android. Kontaktrammeverket er ikke et stort problem for min del, da jeg stort sett bare vil ha private kontakter på denne telefonen, og alle andre kontakter lagret på jobb. Uansett tror jeg at det blir kjekt å prøve ut noe nytt. Det vil jo alltid være positive og negative sider med et nytt OS, men håper ikke det blir et stort problem. Eneste jeg fortsatt stusser på er vel, som det er laget en tråd på her inne tidligere, om Hero'en er litt utdatert allerede. Så det jeg lurer på er om telefonen blir oppdatert med Android 2.0 når det kommer, eller om den bare har 1.5-1.6 og er låst til dette? Lener uansett veldig mot Hero. N97 Mini virker veldig kjent, og har ikke helt den store tiltrekningskraften som Hero og Android har. Dette gjelder selvfølgelig på godt og på vondt, da jeg ser for meg at det blir en stor overgang å gi slipp på Symbian! I tillegg har jeg kun hatt telefoner med fysiske taster tidligere, så overgangen til ren touch blir kanskje det verste. Takker uansett for tilbakemeldinger! Endret 14. desember 2009 av EightySeven Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hero får 2.0-oppdateringer, men de hoppet over 1.6-oppdateringen. Ellers er det ikke noe i veien med selve kalenderopplegget, men det medfølgende kalnderprogrammet er dårlig. Back-knappen går ikke tilbake til forrige visning, slik den burde gjort, men lukker i stedet programmet, umulig å velge standard-visning (uke/mnd/dag osv.) Merk at jeg her snakker om den innebygde Android-kalenderen, og presenterer en ulempe ved Android. Det er faktisk godt mulig at Hero-en har et bedre HTC-program innebygd. Lenke til kommentar
program Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Hero har en egen kalender ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå