Gå til innhold

Stadig BSOD i Win7 - Aspire One

MrEro

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå hatt Windows 7 i litt over en måned, på min Acer Aspire One (A110).

I starten var det nesten knirkfritt, bortsett fra at jeg endte opp med å skru av Aero - grunnet svakt skjermkort.

Men det jeg lurer på er, om andre har opplevd gjentagende BSOD i Windows 7? Får det stadig vekk - omtrent én gang daglig. Jeg har gjennomsøkt dumpene (med WinDbg), og jeg har funnet ut at det varierer mellom System, Chrome og Atheros [trådløse kortet] som står oppgitt. Har prøvd å oppdatere driveren til sistnevnte, men har siste versjon. Eneste ordentlige fellesnevner er "DEFAULT_BUCKET_ID: VISTA_DRIVER_FAULT"

I tillegg har jeg i hele perioden hatt problemer med sikkerhetsprogrammer på PCn. Først prøvde jeg Avira Personal, men dette hog'et prosessoren min ved hver tilbakekomst fra dvale. Derfor erstattet jeg det med Panda Cloud. Dette hjalp [innbiller jeg meg i alle fall], men etter hvert begynte PandaHOST.exe å hog'e CPUen. Eller, det varierte mellom den og Ad-Aware sin prosess.

Derfor fjernet jeg også Panda og AdAware, til fordel for Microsoft Sec. Essentials - noe som også tok opp for mye prossessor ved oppstart/opp av dvale. Nå vil det ikke en gang starte, etter at jeg har force-stoppet prosessen en ti-talls ganger.

Så er det noen som har opplevd noe av det samme? Noen som har løsninger?

Kan komme med mer info, om det trengs - for bortsett fra BSOD'ene er jeg fornøyd med WIN7. Ellers er eneste alternativ å gå tilbake til WinXP atter ein gang [som forøvrig aldri ga BSOD på One'n].

I håp om flotte tips/løsninger.

Specs:

Acer Aspire One A110 - vanlige specs, untatt 1,5 Giga ram.

Endret av MrEro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...