trrunde Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 har fått en gammel pumpehagle av min bestefar. Den er av typen winchester 1897 16 gauge. Kan jeg benytte meg av stålskudd i denne? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Nei, jeg tviler på det. viss den er veldig gammel kan det godt hende den til og med er beregnet for svart krutt. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Dette er GARANTERT ikke laget for stål. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 Nei, jeg tviler på det. viss den er veldig gammel kan det godt hende den til og med er beregnet for svart krutt. nei svartkrutt er det i hvertfall ikke, fikk med to esker med blykuler til denne. Nittedals spesial kal 16 hagl nr 4 (3mm) Patronene ser jo ut til å være eldre enn meg :o Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Viss den er laget på 1800tallet er den beregnet på svartkrutt, men 1897 modelen ble produsert frem til WW2 og alle modeler laget fra ca. 1910 vil jeg tro bruker vanlig krutt. Men selv de nyeste fra rundt WW2 er ikke beregnet for stålkuler, selv moderne replicaer tviler jeg på tåler stålkuler Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 13. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2009 (endret) Finnes det noen typer ammo som det går an å bruke på disse da? edit: ER denne hagla registreringspliktig når den er så gammel? Endret 14. desember 2009 av trrunde Lenke til kommentar
citronen Skrevet 19. desember 2009 Del Skrevet 19. desember 2009 Registreringspliktig er den dersom du ikke har betalt jegeravgift i 1990. Du får kjøpt blyskudd på qxl og over disk i sverige. Lenke til kommentar
KattaErDau Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Den kan ikke bruke stålhagl. Men du kan bruke bly, Tungsten, og Vismuth (Bismuth). Husk at bly er forbudt i Norge. Men drar du over til Sverige med hagla og skyter/jakter der så er ikke bly noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå