Gå til innhold

Paypal med Visa electron?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har visa electron å skulle gjerne kjøpt forskjellig ting på ebay. Har Visa electron fra Postbanken som da er uten CCV nr .

Har lest litt rundt og ser at noen sier man kan bruke Visa electron med paypal slik at man overfører penger fra electron kontoen over til paypal kontoen og at dette kan ta noen dager mens andre sier at det kan linkes sammen som med vanlig visa kort og fungerer bra slik. Noen som har noen erfaringer med dette som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på hvor mange ganger jeg har svart på dette spørsmålet...lær dere å søke!

 

Visa Electron kan ikke brukes på nett, bortsett fra Nordea sine kort. Grunnen er at Visa Electron kort (bortsett fra Nordea) ikke har kortnummeret stemplet på kortet.

 

Det du kan gjøre for å betale med PayPal er følgende;

 

Overføre penger fra nettbank til PayPal-kontoen (gå på "Top Up" etter du har logget inn på PayPal kontoen din).

 

Forresten, det heter ikke "electron kontoen" kortet ditt er knyttet opp mot en konto ;)

 

Nettbutikker som ikke godtar PayPal må du ha "ekte" VISA for å ahndle i - det suger, venter selv på å bli 18 for å få fullverdig visa. (Faktisk krever Postbanken at man er 18 år og 3 måneder, aner ikke hvorfor).

Lenke til kommentar

ok, tusen takk for et ordentlig svar :)

 

Blir 18 i starten av februar så må få byttet fra postbanken, gidder ikke vente 3 måneder ekstra!

 

Kanskje litt dumt spørsmål men siden du har greie på dette kan jeg jo spørre, når jeg får et VISA med kortnummer osv. det går vell da og binde det med paypal accounten eller må jeg lage en helt ny paypal account?

 

For å få sånn VISA kort som man kan handle med på nettet må man ha kreditt eller holder det med bankkort så lenge det har kortnummeret? Har for tiden ikke noen inntekt og vise til ved kreditkort så kan bli vansklig og å få det...

Lenke til kommentar
ok, tusen takk for et ordentlig svar :)

 

Blir 18 i starten av februar så må få byttet fra postbanken, gidder ikke vente 3 måneder ekstra!

 

Kanskje litt dumt spørsmål men siden du har greie på dette kan jeg jo spørre, når jeg får et VISA med kortnummer osv. det går vell da og binde det med paypal accounten eller må jeg lage en helt ny paypal account?

 

For å få sånn VISA kort som man kan handle med på nettet må man ha kreditt eller holder det med bankkort så lenge det har kortnummeret? Har for tiden ikke noen inntekt og vise til ved kreditkort så kan bli vansklig og å få det...

du trenger ikke lage ny PayPal account nei ;)

 

Det holder med "vanlig" bankkort (debetkort).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...