Insomniac Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Hentet pakken her på flexi data forleden. Når jeg kommer hjem og tar den ut av posen oppdager jeg noe skikkelig kjipt. Dritten er brukt . Helt tydelig, forsegling er brutt, drivercd er skitten og antistatposen med skjermkortet ser ut som den er "katapultsammenpakket". Fikk umiddelbart en ekkel følelse av at en annen har oppdaget at overklokkingsevnen ikke var på topp . Setter dette så i en midlertidig maskin (abit kt7-raid KT133 256 mosel ram xp1600). Har fra før et GF2MX400 kort i denne, som lar den kjøre på 115mhz fsb. Med 9700 kortet stopper den på 112 (kun 74mhz agp) noe jeg ser veldig stygt på; at den skal stoppe fsb klokking. Setter så igang med å teste klokkingen litt. Stopper på 365/297. Kun 297 på minnet . Er ikke dette kortet en dårlig klokker? Ble spesielt skuffet av ram-klokkingen ettersom jeg forstår at den er viktigst. Føler_meg_litt_lurt_her_nå :oops: . Burde jeg benytte angreretten? Lenke til kommentar
aMo Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Hadde jeg fått et brukt kort, så hadde jeg krevd nytt kort, eller deler av pengene tilbake.. Men om du skal klage fordi det klokkes dårlig, så tror jeg du må lenger ut på landet.. Det er nemlig ingen som lover at noe hardware er bra å overklokke, siden de vet at det kan være skadelig i det store og hele.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Kortet er vel bare spesifisert til å klare default hastighet, det er ikke meningen at det skal overklokkes. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 28. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2003 men det ER altså et elendig resultat? Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 men det ER altså et elendig resultat? Nei det er helt normalt for et NP. http://www.rage3d.com/board/showthread.php...readid=33669806 Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 28. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2003 men det at fsb klokkingen stopper irriterer meg skikkelig rått . er dette og vanlig? Lenke til kommentar
Exeter Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Har du husket å flash kortet? Det er jo låst på den hastigheten. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 28. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2003 låst på hva da?` fyrte opp rivatuner og klokket med en gang jeg. og jeg fikk feil etter en stund, så det må da ha virket? Lenke til kommentar
bandrex03 Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Hvis du klarer og overklokke uten bios mod, har du fått et brukt kort. Alle korta i 9700 serien fra Sapphire(andre vet jeg ikke om) er klokkelåst i bios. Har et slikt selv, måtte modde bios før overklokking var mulig. Uansett får ikke så mye extra mhz jeg heller.. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 28. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2003 burde jeg bytte dette kortet? brukt, moddet og klokker dårlig. føler meg litt lurt jeg Lenke til kommentar
aMo Skrevet 28. mai 2003 Del Skrevet 28. mai 2003 Send det inn og si det er brukt og modda, og at du kan bevise det ved å sjekke bios.. Spør de om hvorfor du vet at det er modda, så sier du at fsb'en var ulåst i bios, og det skal den ikke være når den er umodda... Send den inn og klag.. bare for å lage litt problem for dem.. så de ikke selger brukte kort til oss andre også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå