olais Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) La inn Virtualbox (vers. 2.1.4_OSE) i Ubuntu og installerte Windows og en annen linuxdistro der. Men akk,.. alltid er det noe som ikke vil fungere. Nå var det USB. Ingen USB i Virtualbox. Skal det normalt fungere eller hva? Ser ikke helt vitsen med det hele hvis USB er utelatt. Endret 11. desember 2009 av olais Lenke til kommentar
Janvi Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Du må legge deg selv til gruppen 'vboxusers' eller noe slikt. Men jeg er nå ikke helt sikker på om OSE har støtte for usb. Den nyeste versjonen (ikke OSE) finner du HER Den har alle features intakt Endret 11. desember 2009 av Janvi Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 OSE har ikke støtte for USB. Pakkebrønn for siste VirtualBox (3.1.0) finner du her: http://www.virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads Fungerer glimrende. Du får opp en liste over USB-enheter som er koblet til og kan velge å la gjeste-OS ta over disse. Ja, husk å legg deg til i vboxusers (kan gjøres i GUI via Users and Groups i menyen). Lenke til kommentar
atlef Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Ville bare legge til at du må og legge inn "Guest Additions" for å få aktivert USB og fildeling. atlef. Lenke til kommentar
olais Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Får vel legge inn ver. 3.1.0 da. Må jeg da avinstallere absolutt alt av den gamle først? Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Får vel legge inn ver. 3.1.0 da. Må jeg da avinstallere absolutt alt av den gamle først? Ja, pga kjernemodulene ville jeg gjort det. Men dine virtuelle maskiner vil bestå (lagret i ~/.VirtualBox) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå