Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Ny pc vil ikke starte - restarter hele tiden

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg ny pc i deler på amentio for litt siden, fikk delene på onsdag og en kamerat hjalp meg med å sette sammen pcn. i det vi skulle skru den på ville den ikke starte. det så ut som om det skulle starte i et halvt sekund og så bare døde den og fortsatte å prøve å starte opp helt til vi tok strømmen. Virka først som om det var noe med psu men vi sjekka med en annen og fikk samme problemet. Sjekka deretter at alt av kabler var satt inn riktig osv, testa med 2 forskjellige skjermkort, prøvde begge rambrikkene hver for seg og i forskjellge plasseringer. tok ut strømmen til til ett av komponentene av gangen for å prøve å finne ut hva som var feil, men uansett hva vi gjorde så skjedde det samme.

Har mistanke om at det er hoved kortet som det er noe galt med, så tenkte å sende inn hovedkortet og ramen, men tenkte jeg skulle høre med dere her først.

Noen som har peiling på hva som kan være galt??

Hvis ikke jeg finner ut av det blir jeg nødt til å sende inn hovedkortet i retur, og da må jo de på amentio teste det for å finne ut hva som er feil osv, og jeg har ikke lyst til å vente på å få ett nytt :(

Speccs:

Prosessor: INTEL CORE I7-920 2.66G

Hovedkort: ASUS MK P6T SE Intel X58 Socket 1366

RAM: CORSAIR 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/ CL8/ XMS3 DOMINATOR

Skjermkort: GAINWARD PCI-E GeForce GTX260 896MB Golden Sample

Strømforsyning: CORSAIR Powersupply 750W

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være mange grunner til dette, er avstandsstykkene mellom hovedkort(hk) og kabinettet rett plassert i forhold til festehullene på hk, så hk ikke blir kortsluttet?

Det kan være noe hardware som hk ikke liker, så prøv å start med bare cpu,ram i de røde dimmA1 og dimmB1, skjermkort(bruk begge 6-pin strøm fra psu), strøm og kjøling, alt annet fra koblet hk (hdd, cd-rom, ekstra usb, pci kort, front panel kabler, nettverks kabel, osv.) Se om den starter da, du kan også prøve med bare cpu, strøm og kjøling!

Lenke til kommentar
Det kan være mange grunner til dette, er avstandsstykkene mellom hovedkort(hk) og kabinettet rett plassert i forhold til festehullene på hk, så hk ikke blir kortsluttet?

Det kan være noe hardware som hk ikke liker, så prøv å start med bare cpu,ram i de røde dimmA1 og dimmB1, skjermkort(bruk begge 6-pin strøm fra psu), strøm og kjøling, alt annet fra koblet hk (hdd, cd-rom, ekstra usb, pci kort, front panel kabler, nettverks kabel, osv.) Se om den starter da, du kan også prøve med bare cpu, strøm og kjøling!

Har testa alt du skriver der, altså koble fra alt av ekstra ting, og i tillegg prøvd med å koble fra skjermkort, ram osv osv. og har sjekka at alt er riktig plassert.

Lenke til kommentar

Mest sannsynligvis (men ikke helt sikkert) liker ikke hovedkortet ditt dine Corsair DDR3 1600MHz Dominator brikker fordi det HKet støtter kun opp til 1333 MHz out of the box.

Det støtter visst opp til 2000 MHz minne, men dette er visst kun ved overklokking. Uten overklokking vil nok HK få hikke av det minnet du har satt inn.

"Triple Channel DDR3 2000 (O.C.)/1866 (O.C.). 1800 (O.C)/ 1600 (O.C.)/1333/1066 Note that the maximum speed supported natively by the P6T SE is DDR3 1333 with faster speeds available through overclocking. "

Har du siste BIOS på det hovedkortet som er P6T SE 0608 BIOS?

1. Improve memory compatibility

2. Support new CPUs. Please refer to our website at: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupp...SLanguage=en-us

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Mest sannsynligvis (men ikke helt sikkert) liker ikke hovedkortet ditt dine Corsair DDR3 1600MHz Dominator brikker fordi det HKet støtter kun opp til 1333 MHz out of the box.

Det støtter visst opp til 2000 MHz minne, men dette er visst kun ved overklokking. Uten overklokking vil nok HK få hikke av det minnet du har satt inn.

"Triple Channel DDR3 2000 (O.C.)/1866 (O.C.). 1800 (O.C)/ 1600 (O.C.)/1333/1066 Note that the maximum speed supported natively by the P6T SE is DDR3 1333 with faster speeds available through overclocking. "

Har du siste BIOS på det hovedkortet som er P6T SE 0608 BIOS?

1. Improve memory compatibility

2. Support new CPUs. Please refer to our website at: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupp...SLanguage=en-us

Har prøvd å bare starte uten ram, funka dårlig det også, fortsetter med å prøve å boote uten noe hell. Har sendt hovedkortet + ram inn til amentio så skal de teste det for feil og evt sende meg ett nytt

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har fått nytt hovedkort fra amentio nå. Satt alt sammen igjen, starta opp og så... akkuratt samme som før. nå er jeg ganske sikker på at det er verker hovedkortet eller minnet, men tror kanskje det er psu. Hvis jeg tar ut skjermkortet og en av harddiskene - har ikke noe å si hvem av dem - så hender det at den vil starte, hvis jeg setter inn et eldre skjermkort som krever mindre strøm så vil den også starte, men jeg får ikke noe skjermbilde. skjønner ikke hvorfor. Noen som vet om det kan være feil på noe annet enn psu???

Lenke til kommentar
Hør på Chavalito - prøv med lavere minnehastighet.

Noen mulighet for at jeg kan stille ned minnehastigheten eller må jeg bare prøve med noen andre minnebrikker?

Gå inn i Bios - der vil du sannsynligvis finne muligheter for å stille ned hastigheten til 667 /533 /400.

Beklager at jeg ikke kan vise deg dette, men jeg sitter på en utrolig treg mobillinje.

Lenke til kommentar
Hør på Chavalito - prøv med lavere minnehastighet.

Noen mulighet for at jeg kan stille ned minnehastigheten eller må jeg bare prøve med noen andre minnebrikker?

Gå inn i Bios - der vil du sannsynligvis finne muligheter for å stille ned hastigheten til 667 /533 /400.

Beklager at jeg ikke kan vise deg dette, men jeg sitter på en utrolig treg mobillinje.

er der problemet ligger, kommer ikke så langt som til bios -.- men en kamerat som kan litt mer enn meg kommer hit i morgen og vi skal prøve å fikse det evt finne ut hva som er feil. Kommer til å plukke fra hverandre hele pcn og sjekke at alt er riktig, teste med minnebrikker med lavere frekvens og sjekke cpu-kjøleren.

var en som hadde samme problemet, og det var visst pga. gammel og stiv kjølepasta på cpu-kjøler og cpu som gjorde at de ikke fikk ordentlig kontakt.

oppdaterer i morgen hvis jeg finner ut noe mer :)

edit: har sjekka og dobbeltsjekka alt, er ikke cpu, ikke minne og ikke gpu. har fått den til å starte, uten å gå i loop men da får jeg ikke noe skjermbilde. har restarta bios etter at jeg fiksa ny kjølepasta og sjekka cpu kjøleren og det hjalp ikke stort det heller så nå sender jeg psu inn til amentio og håper det løser seg når jeg får ny.

Endret av henrikw92
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...