Frode99 Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Hei. Jeg har et problem med bilen min.. Bil teknisk er ikke mitt spesialområde, så jeg skal bare prøve å forklare hva som skjer. F. eks ved kjøring på lavt turtall så hører jeg at motoren "hoster", som om den holder på og kveles. Når dette skjer hender det bilen nykker fram og tilbake. I tillegg så får jeg ikke motorkraft enkelte ganger i disse situasjonene når jeg trykker gassen bare litt ned. Jeg må liksom virkelig trå til for at den skal "svare". Og i det siste har den også kvelt helt når jeg for eksempel har stoppet til et kryss, eller som idag når det skjedde i midten av rundkjøringen... Så nå er den parkert inntil videre. Er det noen som har noen ideer om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) hve er turtallet ditt? litt mer nøyaktig en "lavt" hadde vært greit. men det kan være tett luft eller bensinfilter, dårlige tennplugger eller tennpluggledninger eller vann i bensinen. *tillegg*: eller fordelerlokk/rotor eller coil eller kanskje bare coil vis teningen er elektronisk styrt, også mulig det er for lav spenning på det elektriskeanlegget grunnet efeil i f.eks dynamo eller utslitt batteri. hvis det er bensinbil du har da... Endret 11. desember 2009 av stich_it Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) du har hatt dette problemet i over 6 måneder nå i følge den andre tråden din iallfall Ukjent problem med Hyundai Coupe FX 1.6 sånn siden det er samme problemet og den tråden kom opp i slutten av mai... Endret 11. desember 2009 av stich_it Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Kan også være dritt/sot i forgasser. Det hadde jeg i min coupe, men jeg hadde andre symptomer enn det du hadde. Jeg hadde litt lugging i pådrag og at gasspedal hengte seg opp/ ga lite respons. Lenke til kommentar
Eunos Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Kan også være dritt/sot i forgasser. Det hadde jeg i min coupe, men jeg hadde andre symptomer enn det du hadde. Jeg hadde litt lugging i pådrag og at gasspedal hengte seg opp/ ga lite respons. Er vel ikke forgasser på den? Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 Nei, nå blandet jeg vel litt. Jeg mente gassspjelet. Lenke til kommentar
Frode99 Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) @ stich_it: Vel.. Fikk byttet det vi trodde var årsaken (luftfilter), og problemet virket å være borte. Inntil nylig da. Sjekket luft\bensin filter, i alle fall ikke det nå. Prøver meg fram med litt rødsprit og ser om det kan være noe vann i bensinen. Er jo mye annet også det kan være, så får bare prøve fram. Takker for svar. Endret 12. desember 2009 av Frode789 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 @ stich_it: Vel.. Fikk byttet det vi trodde var årsaken (luftfilter), og problemet virket å være borte. Inntil nylig da. Sjekket luft\bensin filter, i alle fall ikke det da. Prøver meg fram med litt rødsprit og ser om det kan være noe vann i bensinen. Er jo mye annet også det kan være, så får bare prøve fram. Takker for svar. Vil sterkt anbefale deg å prøve f.eks TriPak (www.tripak.se) for å fjerne skitt og kondens. Har meget god erfaring med det stoffet, rimelig er det også, knapt 200,- for en halvliter, som holder til 650l. I ditt tilfelle ville jeg kjørt med 4-dobbel dose på første tanken. Ikke så mange som selger det, men har du en Jula-butikk i nærheten så har de det. Ellers finner du det i div nettbutikker, da selvsagt med frakt. Har brukt dette stoffet på flere motorer som har hatt fusk som vi ikke har funnet ut av, både små hagemaskiner og opp til bilmotorer, og alle som en har gått mye renere etterpå. Har over 100.000KMs erfaring med dette stoffet, og har så langt ikke funnet noe annet enn positive virkninger av det. Lenke til kommentar
Frode99 Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Okei, skal se litt rundt etter TriPak på nett! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå