Orjanp Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Hei! Kan en HTPC fullt ut erstatte en hjemmekino receiver? Da det gamle sorroundanlegget sin DVD spiller ikke lengre fungerer, lurer jeg på om jeg bare skal bytte den gamle DVD receiveren ut med en HTPC i stedet for. Spørsmålet er jo da om man får lydkort som klarer å gi relativt grei trøkk til et 5.1 oppsett? Eller må man også ha en receiver? Synspunkter... Ørjan... Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Ja du kan det med MSI Live Diva: http://www.techsweden.org/nyhet/rUg8-msi-media-live-diva/ Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 (endret) Jeg ser ingenting som står i veien for at vi om kun kort tid har èn boks, med: - 7.1 digitale forsterkere (det er f.eks allerede i salg ~32W per kanal kort) - blu-ray support, dvd-oppskalering og ellers samme mediastøtte som de beste enkeltstående mediaboksene - 1tb+ intern lagring - styring av de fleste andre komponenter (inkl lys, display osv) - 2veis fjernkontroll En slik boks vil virkelig kunne gjøre underverker for den jevne mannen i gata. Den vil erstatte pcen, squeezeboksen, dvd/blu-ray spilleren, forsterkeren, systemfjernkontrollen og kanskje tv-tuneren (litt verre) + + Det er jo forsåvidt ikke noe problem å gjøre dette nå. Det er bare "litt" knot, i og med at du må velge komponenter selv, samt få de til å snakke sammen, og styre de via et brukbart og forståelig grensesnitt. Dog, det enkleste er nok foreløpig å holde selve forsterkermodulene på utsiden av pcen, da gjerne med aktive høyttalere. DrE Endret 11. desember 2009 av DrErling Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2009 Problemet er vel bare å få tak i delene. Kunne vært interessant å leke med et system for styring av endel andre komponenter som som bl.a. døråpner og lys som nevnt. Er snart ferdig med mastern i Informatikk, så kanskje det er neste prosjekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå