Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs. Aston Villa


NightKeeper

Uniteds beste?  

21 stemmer

  1. 1. Uniteds beste?

    • Kuszack
      1
    • Fletcher
      0
    • Brown
      0
    • Vidic
      1
    • Evra
      3
    • Giggs
      1
    • Anderson
      1
    • Carrick
      0
    • Park
      2
    • Valencia
      0
    • Rooney
      12
    • Berbatov (Innbytter)
      0
    • Owen (Innbytter)
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk prestasjon av laget i dag. Spesielt andreomgangen er noko av det mest utrulege eg har sett på lang tid.

 

Det er faen ikkje ein god offensiv bevegelse i heile andre omgang. Midtbana må stå og sentre på tvers, fordi ingen framom dei bevegar seg nok til å skape verken rom eller uro i Villa-forsvaret. Presisjonen i avgjerande augneblinkar er like dårleg som den har vore store deler av sesongen, og for det aller meste så ser vi omtrent like farlege ut som eit dovendyr.

 

Eg hadde trua på at Rooney skulle løfte seg endå eit hakk i andre omgang, etter det eg trudde var ein brukbar første av han, men dersom ein ser på alle dei komplett elendige pasningane han strør rundt seg, når det kunne blitt farlig for nokon av medspelarane hans, så kan ein verkeleg lure. Innimellom ser det nesten ut som at han kjem med elendige pasningsforsøk, for å ødelegge for sine eigne lagkameratar. Hadde nokre fine flikkar innimellom, men jo lenger ut i kampen ein kom, jo slappare blei pasningane når vi var nærme noko farleg.

 

Det blir altfor lite oppfinnsomt i denne kampen, og det blir også ganske latterlig at vi enda ein gong skal komme under ved at motstandarane scorar på så godt som sin einaste sjanse i løpet av 90 minutt. Villa er faen meg ikkje mykje gode, jamnt over, men dei kjempar heroisk i forsvar og blir godt hjelpt av at United skal spele 90 prosent av ballane midt inn der er tettast med folk, og difor også lettast å forsvare.

 

Det blei nok dessverre feil å ta ut Giggs ved pause i dag, og spesielt dersom han ikkje kjente noko til ein skade, og vi vart også altfor stilleståande ved å ha tre spissar utpå der, då vi mest truleg ville fått større gjennombruddskraft om vi hadde fått inn obertan i staden for Owen, som igjen viser at han ikkje er jamnt god nok. Tre mål ein kveld, og totalt usynleg den neste. No var aldri dette ein kamp for Owen heller, for det ser ut som at han må ha litt meir rom enn han får i dag, for å fungere skikkeleg.

 

Vanvittig skuffande kamp og resultat i dag. Spesielt skuffande når vi har såpass god kontroll i store delar av kampen, men slepper markeringar og press i ca 1 tilfelle. Vi har vel strengt tatt flaks at Chelsea berre fekk eit poeng i dag, sånn at vi ikkje kom lenger ifrå. Eg håpar berre laget strammar seg opp til tirsdag, for det blir vanvittig viktig å komme tilbake på vinnarsporet mot Wolves. Villa var vel på papiret den vanskeligaste kampen vi har før jul, men dette hadde vi alle muligheiter til å få med oss meir utav.

 

Edit. Jævlig negativ, må berre beklage det. Vart verkeleg skuffa over kva vi presterer i forhold til å sjå kva laget har gjort i dei to siste kampane f.eks.

Endret av archanios
Lenke til kommentar

Jeg tror vi må bare si at det var en bad day at the office arch, og gå videre. Jeg skjønner det du sier og er ganske enig i det meste, men det er bare sånt som skjer every now and then. Og, til slutt, vil jeg si at dette er en VELDIG merkelig sesong. Chelsea spiller 3-3 mot en ekstremt dårlig Everton på brua? Utd taper mot Villa i ligaen etter 10-12 år? Chelsea tapte 2-1 mot Wigan, vi tapte 1-0 mot Burnley.

 

It's just that kinda year. Kommer til å bli en jævlig spennende sesong. Alle lag kan slå topplagene.

 

Det er derfor vi ELSKER PL. Kunne aldri skjedd i La Liga osv! :D

 

The top seven defeats this season

 

Chelsea 3

Man Utd 4

Aston Villa 3

Arsenal 4

Tottenham 5

Man City 1 (litt spesiell sak da)

Liverpool 5

 

Premier League, ladies and gentlemen. :)

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Et stk. stor drittkamp. Bittert, meget bittert. Skjønte at det kom til å gå til helvete da Chelsea avga poeng. Vi choker alltid i slike situasjoner hvor vi kan ta innpå.

 

Er ikke så forbanna mye å si om denne kampen. Vi taper 0-1, når vi burde ha vunnet 4-1. Det gikk rett og slett ikke vår vei i dag, og det er ingenting vi kan gjøre med det.

 

Og til slutt vil jeg si noen ting om Kenneth Fredheim; Din forbanna subjektive ABUer. Den vitsen av en fotball"kommentator" klarer å lire av seg det pisset om at O'Neil og Villa vant en taktisk triumf over United. Hva i helvete var taktikken din rotte? Å la United få 8 kjempesjanser og gamble på at de brant alle? Legg opp din ABU-fitte.

Lenke til kommentar
Er ikke så forbanna mye å si om denne kampen. Vi taper 0-1, når vi burde ha vunnet 4-1. Det gikk rett og slett ikke vår vei i dag, og det er ingenting vi kan gjøre med det.

 

Helt helt helt helt enig. Carrick, Berba, Rooneyx2, Valencia. Kunne glatt gått vår vei. Men det skjedde bare ikke, og vi må nesten være fornøyd i og med at vi ligger 3 poeng bak etter denne helgen nå.

 

Og når det gjelder siste avsnittet i innlegget ditt, så er jeg faen meg glad for at jeg slipper å se C+ med unntak av 16.00 kampene. Engelske kommentatorne på Sky og ESPN er ikke bare litt bedre, men milevis.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Midtbanen feiler IGJEN.

 

Btw, fuckings 4-5-1 på hjemmebane? Ta ut Giggs for å sette på Owen? Sug meg for en dritkamp. Å Villa, om det møkkalaget kommer seg til topp 4 så unner jeg isåfall Sunderland minst like mye. De har hvertfall ikke muligheten til å angripe, det kan Villa om de vil. Martin O'neil din råtne dritt, at du tar over United er over mitt lik. Satan det provoserer meg at et påstått godt lag skal ligge slik.

Lenke til kommentar

Og btw, nevnte dette i pausen. Som du sier så feilet midtbanen i dag. Hvem manglet vi der som har vært maestroen i de siste kampene? Wolfsburg, Pompey, Hammers. Alle de kampene. The Ginger fucking Prince. Er så UTROLIG viktig for oss nå for tiden. Er veldig glad for at han kan spille neste kamp allerede. Savnet han helt jævlig i kveld. Come back quick Scholesy.

Lenke til kommentar
Og, Gibbo bytte er jævlig merkelig gjort. La nå Ando være på banen nå, la midtbanen være og sett inn Obertan som kan faktisk forandre måten vi spiller på. (Som ALDRI funket i dag).

Nei det er det ikke. Anderson spiller bort ball X antall ganger idag. Gibson er en spiller som funker begge veier. Anderson spilte helt ræv idag, å Carrick kom ikke til sin rett før han hadde en bevegelig midtbane som funket idag. Carrick var helt elendig før Gibson kom inn.

 

Men det som skulle vært gjort var å sette De laet inn for Anderson og flyttet Fletcher opp.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor Giggs ble tatt ut, må være en skade eller noe der..

 

Som sagt, enig i at han burde fått spille andre omgangen siden han har så mye klasse og er viktig i andre omgangen osv. Så jeg er med dere 100% der. Men han var helt grusom i første omgangen, ødela flere sjanser og hadde utrolig mange feilpasninger. Fergie så vel det og tenkte at det var en dårlig dag for han.

 

Men han har klasse og burde spilt hele kampen i dag, no doubt.

Lenke til kommentar

Når Giggs vart tatt ut, så forsvann litt av bevegelsen framom den sentale midtbana. Han tok med seg ballen, og gjekk litt på løp. Owen funka veldig dårleg i dag, bevegde seg for lite, og skapte for lite. Som eg sa i sta, så var nok ikkje dette ein Owen-type kamp.

 

Og er heilt enig i forhold til Villa. det er ikkje ein taktisk triumf for eit topp fire lag å prøve å forsvare ein 0-1 ledelse. At Villa ikkje tør å gå over midtbana i andre omgang er berre pysete.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor Giggs ble tatt ut, må være en skade eller noe der..

 

Som sagt, enig i at han burde fått spille andre omgangen siden han har så mye klasse og er viktig i andre omgangen osv. Så jeg er med dere 100% der. Men han var helt grusom i første omgangen, ødela flere sjanser og hadde utrolig mange feilpasninger. Fergie så vel det og tenkte at det var en dårlig dag for han.

 

Men han har klasse og burde spilt hele kampen i dag, no doubt.

 

Er jo greit nok det, men du tar ikke ut en mann med kreativitet og setter inn Owen, da sette mann inn Berbatov.

 

Rooney var 90% Strålende i dag, jobber som en helt. Men den siste touchen var ikke bra, hadde han truffet på en av dem så tror jeg vi hadde vunnet med et par tre mål.

Lenke til kommentar
snip

 

Enig. Rett og slett en merkelig bytte av Fergie i dag. One of those days, sier det på nytt jeg. :)

 

Og ja. Merkelig at noen (?) sa at Rooney var dritt osv. Han var helt syk i dag, og fikk ikke så god støtte. Btw, tror skuddet med venstre etter innlegg av Valencia (?) var på vei inn. Friedel så ikke ut som han hadde kontroll på den. Selvfølgelig ble skuddet blokkert da.

Endret av tc47
Lenke til kommentar
snip

 

Enig. Rett og slett en merkelig bytte av Fergie i dag. One of those days, sier det på nytt jeg. :)

 

Og ja. Merkelig at noen (?) sa at Rooney var dritt osv. Han var helt syk i dag, og fikk ikke så god støtte. Btw, tror skuddet med venstre etter innlegg av Valencia (?) var på vei inn. Friedel så ikke ut som han hadde kontroll på den. Selvfølgelig ble skuddet blokkert da.

Det er en fysisk umulighet at det kunne vært Valencia som skjøt med venstre.

Lenke til kommentar

Triste greier dette. Typisk United å rote bort en sånn gylden mulighet. Liker ikke når United spiller kamper etter de andre store.

 

Vil ikke si det var veldig fortjent Villa seier nei. Forsvaret avgjorde denne kampen etter min mening. Slipper til Villa alt for lett. Venstrekanten til Villa gjorde jo som de ville.

 

Dårlig forsvar og manglende marginer er denne kampen. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...