Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs. Aston Villa


NightKeeper

Uniteds beste?  

21 stemmer

  1. 1. Uniteds beste?

    • Kuszack
      1
    • Fletcher
      0
    • Brown
      0
    • Vidic
      1
    • Evra
      3
    • Giggs
      1
    • Anderson
      1
    • Carrick
      0
    • Park
      2
    • Valencia
      0
    • Rooney
      12
    • Berbatov (Innbytter)
      0
    • Owen (Innbytter)
      0


Anbefalte innlegg

united.png vs AstonVillaLogo.gif

Premier League

12-12-09 Kl. 18.30 @ Old Trafford

Vises på:CanalPluss_Sport_2_100x70.gif

OldTrafford.jpg

 

 

----------------------------------------------------

 

Et skadeutsatt Manchester United tar i mot et solid Aston Villa-lag i en meget viktig Premier League-batalje lørdag kveld. Manchester United har etter en litt laber start virkelig fått opp dampen i Premier League. På deres tre seneste oppgjør i ligaen har de røde fra Salford vunnet 3-0 hjemme mot Everton, og knust henholdsvis Pompey og West Ham på bortebane med sifrene 4-1 og 4-0. Manchester United sikret seg også den viktige gruppeseieren i sin Champions League-gruppe med en sterk 3-1 – seier borte mot Wolfsburg i midtuken. Selv med 13 spillere ute med skade og en første-11’er bestående av hele 8 midtbanespillere, hvorav to dannet midtstopper-paret. (!), så var seieren ekstra imponerende. Michael Owen, som ble hentet gratis i sommer, etter å ha blitt frigitt fra kontrakten med Newcastle, scoret sitt første hat-trick i den røde drakten. Han viste seg som den notoriske goal-getteren vi alle husker han for i Liverpool-drakten som tenåring. Etter at vår lyseblåe lillebror fra Eastlands tok skalpen på serieleder Chelsea forrige helg, så krympet ledelsen opp til Chelsea. Manchester United er bare to poeng bak serielederne fra Vest-London i øyeblikket, og Manchester United er nå i den posisjonen de trives aller best; bakfra, og i utfordrerposisjonen. Aston Villa kommer til mektige Old Trafford med en god form. Laget fra Birmingham har ikke tapt på sine fire siste kamper i ligaen. Sist helg så ble Hull knust hjemme på Villa Park etter scoringer av Richard Dunne, James Milner og vår egen John Carew. Nevnte James Milner har virkelig fått sving på sakene etter at han ble omskolert fra ving til sentral midtbane, og han har virkelig blomstret i den bugunder-røde Villa-drakten i år. Selv om Milner fortsatt er ung, så har han spilt i Premier League i en god stund allerede. På Boxing Day i 2002, så ble Milner den yngste spilleren som noensinne har scoret i Premier League. Hans matchvinner-scoring mot Sunderland førte Milner inn i historiebøkene, og den rekorden vil bli stående lenge. Villa kommer til Old Trafford nærmest skadefrie. Villa mangler bare de tre forsvarerne Wilfred Bouma, Curtis Davies og Jamie Collins. Så det blir et sterkt Villa-lag som gjester Old Trafford i morgen, det er det ingen tvil om.

 

image-1-for-manchester-united-v-aston-villa-gallery-758598597.jpg

 

 

 

 

 

mush.png

 

Manchester United

 

Viktige spillere som Wayne Rooney, Nemanja Vidic og Dimitar Berbatov er tilbake for de røde. Michael Carrick som spilte en glimrende kamp som midtstopper-vikar mot Wolfsburg i midtuken, forventes å fortsette i forsvaret. Nå som Vidic er tilbake, så vil dette styrke United-forsvaret. Berbatov og Rooney tilbake vil også bringe den offensive dimensjonen Manchester United trenger mot et såpass godt lag som Villa. Edwin van der Sar er fortsatt ute, noe som medfører at Tomas Kuszack mest sannsynlig kommer til å vokte buret. Polakken har stått glimrende i de siste kampene, og det er ingen grunn til at han ikke kommer til å stå i morgen heller.

 

 

Skadesituasjon: Edwin van der Sar, Rio Ferdinand, Gary Neville, Wes Brown, Jonny Evans, John O'Shea, Rafael da Silva, Fabio Da Silva, Owen Hargreaves og Kiko Macheda. Paul Scholes har karantene grunnet gule kort.

 

Forventet lagoppstilling:

 

Kuszack

Park - Carrick – Vidic – Evra

Valencia – Fletcher – Anderson – Giggs

Rooney - Berbatov

 

Tropp: Kommer...

 

 

 

 

aston%20villa%2008-09%20home.JPG

Aston Villa

 

Aston Villa stiller nærmest skadefrie. Med en god blanding av rutinerte slitere og unge stjernespillere så har Villa fått en god balanse et topplag verdig.

 

Skadesituasjon: Wilfred Bouma, Jamie Collins, Curtis Davies

 

Forventet lagoppstilling

Friedel

L.Young - Cuellar - Dunne - Warnock

Downing - Milner - Petrov - A.Young

Agbonlahor - Carew

 

Tropp: Kommer...

 

 

 

Innbyrdes oppgjør

Manchester United har et solid tak på Aston Villa. United har ikke tapt mot Villa på hele 24 strake kamper, inkludert cup, og den statistikken vil helst Sir Alex Ferguson bevare. For å finne Manchester United sitt siste tap mot Villa, må man helt tilbake til ligacupens kvartfinale i 1999, da Villa vant 3-0. Vi må tilbake hele 27 år (!) for å finne sist gang Aston Villa vant på Old Trafford, nemlig i 1983 da Big Ron Atkinson fortsatt var United-manager. Manchester United har, bank i bordet, slått Villa på Old Trafford de syv siste møtene.

 

Siste oppgjør

 

federico-macheda_teammates.jpg

 

Federico Macheda skøt seg inn i hjertene til alle United-supportere i fjorårets møte på Old Trafford. Den italienske 17-åringen fikk kvelden før vite at han skulle være med i troppen som møtte Aston Villa i den livsviktige kampen på Old Trafford i april i år. Manchester United var midt oppi et skadehelvete og slet i ligaen. De hadde tapt to kamper på rad, mot henholdsvis Liverpool og Fulham, og Liverpool kom snikende opp i ryggen vår. Kampen begynte bra, da Cristiano Ronaldo scoret på et indirekte frispark tidlig i første omgang. Villa snudde kampen og de mest optimistiske United-supportere fryktet at seriegullet hang i en tynn tråd. Ronaldo scoret det livsviktige 2-2 – målet 10 minutter før slutt. Det så ut som det skulle bli poengdeling, og United ville miste to livsviktige poeng i kampen om ligagullet. Men man skal aldri avskrive Manchester United. Rett før overtiden skulle til å sette i gang, så setter Sir Alex Ferguson inn på den 17-årige Federico Macheda. ”Federico who?” tenkte nok de aller fleste. Italieneren var et uskrevet blad for de aller fleste, men de av oss som følger the Reserves visste at han var i storform. Like etter det 90. minutt så får unge Macheda ballen like utenfor 16-meteren til Villa. Han vender på en femøring og curler ballen i lengste hjørne. Utagbart for Brad Friedel. Det var en euforisk følelse, og ikke minst en hyperviktig seier som bidro til at Manchester United tok sitt ligagull nr. 18, og tangerte de røde fra Merseyside.

 

 

”You’ll Never Win Anything With Kids!”

 

Den tidligere Liverpool-legenden Alan Kennedy kom med dette famøse utsagnet etter at Manchester Uniteds lovende unggutter hadde tapt serieåpningen i 95/96 mot nettopp Aston Villa. Manchester United ble knust 3-1 på Villa Park, og få levnet laget noen sjanse etter salgene av storspillere som Mark Hughes, Andrei Kanchelskis og Paul Ince (CUNT) den sommeren. Vi vet alle hvordan det gikk… Anført av fremadstormende unggutter så gikk Manchester United hen og vant ligagullet, og medførte at Alan Kennedy aldri turde å uttale seg offentlig mer. Laget Manchester United stilte i ligaåpningen mot Villa gir et lite historisk fotballfaglig sus; Schmeichel, Parker, Irwin, Gary Neville, Pallister ( O'Kane, 59 ),

Sharpe, Butt, Keane, McClair, Scholes, Phil Neville ( Beckham, 45 )

 

 

Dommer

 

0,,1~3753778,00.jpg

Morgendagens pipeblåser er Martin Atkinson fra Yorkshire. Han dømte Manchester United sist i det bitre tapet på Stamford Bridge, og han dømte også i den allerede legendariske 4-3 – seieren mot Manchester City på Old Trafford i september. På 17 kamper denne sesongen har ikke Atikson delt ut et eneste rødt kort.

 

 

Song of the day

 

The Stone Roses frontet på slutten av 80-tallet den britiske "Madchester"-bølgen som slo inn for fulgt over de britiske øyer. Manchester-bandet The Stone Roses frontet denne bevegelsen med sin friske alternative rock hvor de blandet inn elementer fra tidligere post-punk ala Joy Division (Et annet Manchester-band). Den nye bølgen fikk da navnet "Madchester", grunnet lokaltilhørigheten til Manchester. The Stone Roses banet vei for nye britiske band som kom til å dominere den britiske rocke-scenen på 90-tallet, som f.eks. Oasis og Blur.

 

Denne låta er tatt fra The Stone Roses' selvtitulerte debutskive fra 1989. Skiva blir regnet for å være blant de beste debutskivene som noensinne er laget og har vunnet flere kåringer av det beste britiske albumet noensinne. Og for oss som vet hvilke andre band som har kommet ut av den øya, så er konkurransen mildt sagt hard. Gutta i The Stone Roses, med Ian Brown i spissen er die hard-supportere av vår flotte røde klubb.

 

Hvis du har vært på Old Trafford, så har du nok garantert hørt denne låta. Foran hver hjemmekamp blir "This is the One" spilt over PA-anlegget på Drømmenes Teater. Bare å nyte.

 

 

MUFC THE RELIGION!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I fare for at dette bare blir en rose-post så må jeg si meg enig. Førsteposten er brilliant, og når det topper seg med Stone Roses på slutten når det klimaks. Gikk forbi en Stone Roses butikk i Manchester istad faktisk. Skal sette på This is the One så fort som mulig nå.

 

Jeg har lagt opp dagen sånn at det blir lunsj på Bishops i morgen ca. i 13-tiden, så skal jeg bare sitte der til kampen starter. Vil ikke bli for full før matchen, så får ta det hardt ut i dag sånn at øl frister lite i morgen. Er spent på laget, og for første gang på lenge har jeg en halvdårlig følelse. Håper på magi, men er redd for Agbonlahor / Carew mot et par midtbanespillere / unggutter. Jeg ser i Manchester Evening News her at De Laet er med i troppen. Kanskje han får spille?

 

Her er forøvrig resten av troppen: Kuz, Vidic, Evra, De Laet, Obertan, Giggs, Obertan, Scholes, Rooney, Owen, Berbatov, Fletcher, Anderson, Foster, Valencia, Gibson, Carrick, Park, Welbeck.

Lenke til kommentar
Jeg ser i Manchester Evening News her at De Laet er med i troppen. Kanskje han får spille?

 

 

Med tanke på skader og hvordan Park gjorde det på høyrebacken i midtuka er det ikke helt utenkelig at SAF dytter Fletcher ut på backen igjen og putter De Laet inn i midten sammen med Carrick. Eventuelt Da Laet på back og beholde Fletcher som midtstopper, er usikker på hvilken posisjon De Laet er best på.

Dette kommer jo helt an på om det er noen av forsvarsspillerne som har returnert fra skade.

 

 

Edit:

Prøver meg på en mulig lagoppstilling.

 

Qsjakk

Fletcher - De Laet - Carrick(Vidic*) - Evra,

Valencia - Anderson - Gibson(Carrick**) - Giggs - Obertan

Rooney

 

* - Om han er klar

** - Om Vidic starter tipper jeg Carrick starter på midten fremfor Gibson

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Du har skrevet opp Obertan to ganger, Niko. Nani er altså ikke med? Jeg håper han får sjansen til å gå i januar hvis han selv ønsker det. Hvis interessen fra Juventus og/eller Milan er reel håper jeg han kan få sjansen til å lykkes der.

 

Welbeck i troppen er jeg alltid fornøyd med, etablert seg som 4. valg på spissplass nå virker det som, nå gjenstår det å presse seg foran Owen.

Lenke til kommentar
WHAT! Scholes er suspendert? Hvrofor har ikke noen sagt før nå!! :( FAEEEEN! :( LEGEND

Bare http://www.indofamily.net/men/images/stori...es_1003411c.jpg kamp sant?? :D

 

Er jeg genial elelr er jeg genial! :D

 

Godt å se at andre også har en sykelig trang til å poste på HW med promille godt over gjennomsnittet midt på natten :)

 

7 timer til kamp. Jeg er klein som faen, og skal kjøre hjem til Grenland etterpå. Gleder meg, først en god middag hjemme med foreldrene, så rett ned på stampuben for å se de vakre røde :)

 

Jeg hadde med meg i førsteposten at Scholes var suspendert Tc, kjedelige greier, men jeg har troen på at Anderson og Fletcher, evt. Gibson vil gjøre en knalljobb på midten. De har vært solide i det siste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...