Gå til innhold

BK: Restaurant og matfag

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har en skoleoppgave som jeg trenger veiledning på, spesielt i photoshop. Vi skal lage et magasin for tiendeklassinger og dette er siden til Restaurant og matfag, teksten skal stå på servietten som henger nedover.

Er det noen som har noen kommentar, tar imot all hjelp og råd, men lurer nok mest på innlimingen av menneskene på armen. Hvordan kan den forbedres?

Mvh Ole A

post-172946-1260547211_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke klin personene helt opp i kanten på toppen, og gjerne gjør dem bedre proposjonert, da jeg personlig synes de er for små.

Ideen er kul nok den, men om det ikke er voldsomt med tekst som skal på denne servietten, ville jeg jobbet med det overnevnte.

Du trenger også å skyggelegge personene så de ikke ser limt inn så veldig, og bare en "dæsj" burn tool som det ser ut som er brukt nå funker dårlig som skygger, som regel.

Så er det å jobbe med detaljer, som at servietten synes gjennom skoen til han ene, og få farger og lys til å gå mer overens med hverandre.

Det er det første jeg ser nå.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Jeg er klar over hva som er dårlig å jævlig med bildet. Jeg trenger ikke å vite det, jeg trenger å vite hvordan jeg skal gjøre det.

Da får du prøve i photoshoptråden som ligger ett annet sted her. Dette er bildekritikken. Her får du beskjed om hva som er dårlig eller bra.

Forøvrig syns jeg det er en artig ide, men mangler litt på gjennomføringen

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar
Her får du beskjed om hva som er dårlig eller bra.

Så her er det fint lite av konstruktiv kritikk? Jeg synes regjerer og det er kun ris og ros. Da er vitsen borte, greit å vå vite hva som er bra å dårlig med kjekt å få vite hvordan man forbedrer det og.

Lenke til kommentar

Så her er det fint lite av konstruktiv kritikk? Jeg synes regjerer og det er kun ris og ros. Da er vitsen borte, greit å vå vite hva som er bra å dårlig med kjekt å få vite hvordan man forbedrer det og.

Flere av tingene som er nevnt er jo ting du bør kunne finne tutorials på om du ønsker å forbedre bildet, så hva du klager over skjønner ikke jeg.

Skygger- søk etter tutorials for dette, det kryr av de.

Proposjonering og størrelse med Edit/Free transform f.eks..

Lys og farger - Colour Balance /Curves/Levels osv..

Det er prøving og feiling til man blir fornøyd og uten mer spesifikkt spørsmål om hva du trenger hjelp til , synes jeg du har fått gode starttips å jobbe med allerde.

Lenke til kommentar

I bildekritikken kan du forvente å få høre hva som bør forbedres, men ikke nødvendig vis hvordan det gjøres teknisk. Det hører hjemme i en annen kategori. (Men selvfølgelig kan det hende at du får svar på det også her).

Når det gjelder bildet ditt er jeg enig med andre i tråden at det er en god ide du har startet med, men en del detaljer kan forbedres. Noe av det første jeg merket meg var det hvite feltet helt ute til venstre. Det trekker vekk oppmerksomheten fra motivet. Som tidligere nevnt er personene på armen litt for nær toppen, og det er litt for synlig at de er limt inn. Det siste kan du sannsynligvis rette på ved å legge på fornuftige skygger. Som en siste ting ville jeg klonet vekk (eller tatt nytt bilde) den bakre fliken av servietten som stikker frem nederst.

-trygve

Lenke til kommentar

And here comes ole and saves the day; og faktisk har ideèr til hvordan man fikser skygger.

Klipp ut skyggen fra orginal bildet når du først masker ut personene ! Så kan du jobbe mere med den i photoshop etter du har flytta den over. Bare legg den i ett eget lag / path / whatnot og jobb litt med den, blurre litt, øke eller minske opacity etc til det ser bra ut.. Evt når du har den flytta over, så kan du bare bruke den til å tegne etter med burntool..

Lenke til kommentar
And here comes ole and saves the day; og faktisk har ideèr til hvordan man fikser skygger.

Klipp ut skyggen fra orginal bildet når du først masker ut personene ! Så kan du jobbe mere med den i photoshop etter du har flytta den over. Bare legg den i ett eget lag / path / whatnot og jobb litt med den, blurre litt, øke eller minske opacity etc til det ser bra ut.. Evt når du har den flytta over, så kan du bare bruke den til å tegne etter med burntool..

Takk, Ole. Kritikk som kan brukes er kjekt!

Mvh. Ole A.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...