Gå til innhold

Mail til Antirasistisk Senter - Hinder for ytringsfriheten?

arralou

Anbefalte innlegg

Har du noe grunnlag for å si at lav IQ fører til vold?
Da svarte har gjennomsnittlig lavere IQ enn hvite og asiatere men står for mesteparten av volden er dette et godt grunnlag.

Smarte folk er ofte like voldelige som ikke så smarte folk, det er tross alt ledere som erklærer krig.
Jeg snakker her om fysisk vold. Ledere som sitter på toppen blir noe annet, ikke at de er bedre, men det blir en annen diskusjon.

Og om det bare er IQ-en som er i veien så er det jo bare å dele ut mange flere kryssord i ghettoene så blir jo kriminaliteten borte, eller?
Det eneste som kan senke kriminaliteten er å sørge for mer kapitalisme samt strengere straffer.

(...)

IQ og rikdom samsvarer ofte(...)

Egentlig ikke. Det har faktisk vært et velkjent paradoks i snart 20-40 år her i Europa mens de har begynt å titte på det i USA først i senere tid.

Men det er ofte slik at dem med mer IQ gjør det bedre, det er selvsagt ingen stopper for at den med lav IQ ikke skal klare det også.

For å gå litt nærmere inn på linken:

The results confirmed research by other scholars that show people with higher IQ scores tend to earn higher incomes. In this study, each point increase in IQ scores was associated with $202 to $616 more income per year.

This means the average income difference between a person with an IQ score in the normal range (100) and someone in the top 2 percent of society (130) is currently between $6,000 and $18,500 a year.

Dette kan tyde på at den med høyere IQ bruker mer penger og dermed ender opp med å ha like mye formue, men forbruket høyere.

Ellers hvis det er korrelasjon mellom kriminalitet og genetikk så er det bare å arrestere barna av kriminelle med en gang.
Dette er noe sosialister kunne ha funnet på, jeg vil ikke arrestere noen før de faktisk har gjort noe kriminelt. Endret av Warz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er noe sosialister kunne ha funnet på, jeg vil ikke arrestere noen før de faktisk har gjort noe kriminelt.

Men du sier jo at det er korrelasjon mellom IQ og kriminalitet (eller vold for å være presis)... Videre så går du jo og sier at svarte er mindre intelligente. Ergo konkluderer du med at kriminalitet og hudfarge er relaterte direkte eller indirekte (med mindre jeg missforstår deg).

Men så i innlegget over så sier du at preventive tiltak (i samsvar med teorien du har lagt frem) er noe bare sosialistene kan finne på (noe jeg antar at du ikke er). Da må jeg nesten spørre deg hvordan du synes kriminalitet bør bekjempes?

edit: ble noe tull med sitatene

Endret av PzMan
Lenke til kommentar
Da svarte har gjennomsnittlig lavere IQ enn hvite og asiatere men står for mesteparten av volden er dette et godt grunnlag.

Det er et like godt grunnlag som at mennesker med store neser(Et av flere negroide trekk) står for mesteparten av volden, og derfor er mennesker med stor nese mer kriminelle en andre. Med andre ord et horribelt dårlig grunnlag.

Lenke til kommentar

Da hvite i gjennomsnitt har vært mye mer heldige med hvor de bor, har de fått bygd opp samfunnet i større grad. Det er tross alt slik når landet ditt er prega av korrupsjon og analfabeti, så vil man ikke i veldig stor grad få utviklet sitt eget intellekt.

Grunnen til at svarte i USA i større grad er kriminelle er fordi det er rester etter langvarig segregering. De svarte har i stor grad havnet i den såkalte fattigdomsklassen, og det er ikke så lett å komme ut av fattigdom når du først er der.

Lenke til kommentar
Dette er noe sosialister kunne ha funnet på, jeg vil ikke arrestere noen før de faktisk har gjort noe kriminelt.

Men du sier jo at det er korrelasjon mellom IQ og kriminalitet (eller vold for å være presis)... Videre så går du jo og sier at svarte er mindre intelligente. Ergo konkluderer du med at kriminalitet og hudfarge er relaterte direkte eller indirekte (med mindre jeg missforstår deg).

Hudfarge har ingen ting med saken å gjøre, jeg sier at IQ kan være en viktig faktor som bidrar til at statestikken viser 3/4 av kriminelle er svarte. Siden de i gjennomsnitt har lavere IQ enn hvite og asiatere.

Men så i innlegget over så sier du at preventive tiltak (i samsvar med teorien du har lagt frem) er noe bare sosialistene kan finne på (noe jeg antar at du ikke er). Da må jeg nesten spørre deg hvordan du synes kriminalitet bør bekjempes?
Jeg ser ikke på narkotika forbruk som kriminalitet og da forsvinner de fleste kriminelle, oppimot 70% tror jeg sitter inne i forbindelse med narkotikakriminalitet. Resterende 30% må straffes strengt. Den som tyr til vold eller voldtekt og lignende må straffes veldig veldig strengt. Norge har latterlige lave straffer på ting som er ødeleggende og høye straffer på ting som bør være lovlig. Et land som har veldig strenge straffer og nesten ingen kriminalitet er Singapore.
Lenke til kommentar

Det er et like godt grunnlag som at mennesker med store neser(Et av flere negroide trekk) står for mesteparten av volden, og derfor er mennesker med stor nese mer kriminelle en andre. Med andre ord et horribelt dårlig grunnlag.

Det kan du si, men det finnes intet grunnlag for å hevde at å ha stor nese fører til at en person blir mer voldelig. IQ er noe som gjelder psyken og kan derfor lettere påvirke hva en person gjør. Det er vel ingen hemmelighet at den med lavere IQ tyr til vold lettere enn den med høy IQ. Som ordtaket sier, den som først tyr til vold viser at han ikke har flere argumenter som blir hørt. I dagliglivet ser du også ofte at den som er veldig aggressiv og voldelig er en taper når det kommer til utdanning. Tilfeldig? neppe.

Da hvite i gjennomsnitt har vært mye mer heldige med hvor de bor, har de fått bygd opp samfunnet i større grad. Det er tross alt slik når landet ditt er prega av korrupsjon og analfabeti, så vil man ikke i veldig stor grad få utviklet sitt eget intellekt.

Grunnen til at svarte i USA i større grad er kriminelle er fordi det er rester etter langvarig segregering. De svarte har i stor grad havnet i den såkalte fattigdomsklassen, og det er ikke så lett å komme ut av fattigdom når du først er der.

Land i Afrika som styres at svarte er uberfattige. Singapore var et land som for 40 år siden var dønn fattig. De måtte importere ALT fra andre land (vann osv). Nå er de på vei til å ta igjen Norge i velstand. Det er med andre ord ingen grunn til å syte over at man er fattig hundrevis av år i ettertid. Grunnen til at man er fattig er at man har valgt sosialistiske styreformer. Hvorfor velges disse? Jo, lav IQ. De fleste med høy IQ som har studert økonomi vet at kapitalisme skaper mer velstand. At de landene som styres av svarte ligger på bunn skyldes kun styreformen. Nå kan vi gå helt ned mot individet, men det er ingen grunn til at det skulle fungere på en annen måte.

Dette er noe sosialister kunne ha funnet på

Tror ikke det gitt.

Jeg tror nok det gitt. Sosialister var i sin tid for tvangssterilisering av tatere, sigøynere osv. Dette er også en meget drøy ting å være for. En annen ting sosialister var for var Hitler. Ikke nå lenger selvfølgelig, men dersom vi skal gå tilbake i historien ser vi at sosialister har ingen moralske sperrer for hva de kan finne på. Dette bunner ut i at sosialister har et syn som tilsier at individet er intet, mens staten er alt.

Lenke til kommentar
Dette er noe sosialister kunne ha funnet på

Tror ikke det gitt.

Jeg tror nok det gitt. Sosialister var i sin tid for tvangssterilisering av tatere, sigøynere osv. Dette er også en meget drøy ting å være for. En annen ting sosialister var for var Hitler. Ikke nå lenger selvfølgelig, men dersom vi skal gå tilbake i historien ser vi at sosialister har ingen moralske sperrer for hva de kan finne på. Dette bunner ut i at sosialister har et syn som tilsier at individet er intet, mens staten er alt.

Det er det samme som å bruke dette som et argument på at sosialistene vil skyte nonner fordi de lukter fælt. Det blir feil.

Lenke til kommentar

Det kan du si, men det finnes intet grunnlag for å hevde at å ha stor nese fører til at en person blir mer voldelig. IQ er noe som gjelder psyken og kan derfor lettere påvirke hva en person gjør. Det er vel ingen hemmelighet at den med lavere IQ tyr til vold lettere enn den med høy IQ. Som ordtaket sier, den som først tyr til vold viser at han ikke har flere argumenter som blir hørt. I dagliglivet ser du også ofte at den som er veldig aggressiv og voldelig er en taper når det kommer til utdanning. Tilfeldig? neppe.

Det har ikke jeg fått med meg. I min krets er de dummeste folkene gjerne mer ydmyke og derfor mindre voldelige, det er tvert imot de mest gjennomsnittlige som er mest voldelig. Og noen ganger er vold rett og slett den beste løsningen. Ord og argumenter når ikke alltid fram, og da er det den smarteste som først skjønner at noe må gjøres.

Vet du hva som påvirker hva du gjør mer en IQ'en din? Omgivelsene dine.

Lenke til kommentar
Det er det samme som å bruke dette som et argument på at sosialistene vil skyte nonner fordi de lukter fælt. Det blir feil.
Jovisst blir det feil, men sosialister ville ha skutt nonner dersom flertallet ville skyte nonner. Slilk som det er i dag ønsker sosialister å straffe de som er mer begavet enn andre og det er også veldig ille. Sosialister velger å sløse bort over 220 milliarder i året, dette blir, målt i penger, veldig mange menneskeliv. Dersom du regner litt på det tror jeg du vil få et lite grøss nedover ryggen hvis du tenker på hvor mange liv 220 milliarder i året kan redde.
@Warz: Jeg synes du kommer med udokumenterte teorier ut i fra det store intet, jeg.
Vel nå har jeg jo kommet med kilde på det med at IQ tidligere her da. Andre dokumenter du savner?
Lenke til kommentar
Jovisst blir det feil, men sosialister ville ha skutt nonner dersom flertallet ville skyte nonner. Slilk som det er i dag ønsker sosialister å straffe de som er mer begavet enn andre og det er også veldig ille. Sosialister velger å sløse bort over 220 milliarder i året, dette blir, målt i penger, veldig mange menneskeliv. Dersom du regner litt på det tror jeg du vil få et lite grøss nedover ryggen hvis du tenker på hvor mange liv 220 milliarder i året kan redde.

220 milliarder som blir brukt på hva? Og den delen med å straffe de som er mer begavet kan du gjerne backe opp med kilder.

Lenke til kommentar

Post hoc ergo propter hoc.. :)

At b følger a betyr ikke at b er en konsekvens av a. Det betyr bare at b følger a.

IQ er nok et dårlig parameter i utgangspunktet, siden alle IQ-tester (om de ikke utvikles for hvert individ) vil måle kunnskap i stor grad, og mindre grad intelligens.

Lav IQ gjør deg nok ikke nødvendigvis mer disponert for kriminalitet, men all forskning hinter dog mot at et høyere utdanningsnivå fører til mindre kriminalitet. Vi snakker neppe om intelligens, men om kunnskap og utdanning.

Dersom du er attraktiv på arbeidsmarkedet får du deg jobb, om du har jobb er behovet for å bli kriminell mindre.

:)

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Det har ikke jeg fått med meg. I min krets er de dummeste folkene gjerne mer ydmyke og derfor mindre voldelige, det er tvert imot de mest gjennomsnittlige som er mest voldelig. Og noen ganger er vold rett og slett den beste løsningen. Ord og argumenter når ikke alltid fram, og da er det den smarteste som først skjønner at noe må gjøres.

Vold er aldri løsningen, bortsett fra i selvforsvar. Jeg prøver å analysere hvorfor svarte utgjør så stor del av kriminaliteten og så langt har det ikke kommet fram noen mer troverdig løsning enn IQ.

220 milliarder som blir brukt på hva? Og den delen med å straffe de som er mer begavet kan du gjerne backe opp med kilder.
160 milliarder bare forsvinner. Måler vi 160 milliarder i menneskeliv brenner sosialistene svære likbål med 3,5 millioner mennesker hver eneste år. Det er ganske mange mennesker...

Jeg har ikke alltid lagret kilder på alle ting jeg vet, men dette synes jeg var så ille at jeg lagrert den, her har jeg kilde:

- Finansminister Kristin Halvorsen bekrefter at hver skattekrone koster samfunnet 20 øre i effektivitetstap.

http://e24.no/makro-og-politikk/article1795841.ece

Dersom du regner 20% utifra statsbudsjettet har du 160 milliarder. Når det gjelder de 60 milliarder kronene leste jeg dette i en avis jeg husker ikke helt hvem, men det er hva skjemaveldet koster. Dette er også penger som i praksis er bortkastet. I tillegg kommer jo alle pengegne vi bruker på andre ting som narkotika, prostitusjon og sånne tulleting.

EDIT: Så ikke den ene setningen. Man straffes mer dersom man tjener mer.

Endret av Warz
Lenke til kommentar

Vold er aldri løsningen, bortsett fra i selvforsvar. Jeg prøver å analysere hvorfor svarte utgjør så stor del av kriminaliteten og så langt har det ikke kommet fram noen mer troverdig løsning enn IQ.

Vold er ofte, nesten vanligvis, en utmerket løsning.

Lenke til kommentar

At b følger a betyr ikke at b er en konsekvens av a. Det betyr bare at b følger a.

IQ er nok et dårlig parameter i utgangspunktet, siden alle IQ-tester (om de ikke utvikles for hvert individ) vil måle kunnskap i stor grad, og mindre grad intelligens.

Lav IQ gjør deg nok ikke nødvendigvis mer disponert for kriminalitet, men all forskning hinter dog mot at et høyere utdanningsnivå fører til mindre kriminalitet. Vi snakker neppe om intelligens, men om kunnskap og utdanning.

Dersom du er attraktiv på arbeidsmarkedet får du deg jobb, om du har jobb er behovet for å bli kriminell mindre.

Ja du har noen gode poenger, jeg tror nok høyere utdanning = mindre kriminalitet. Men jeg tror gjerne at de med høyere utdanning også har høyere IQ, hvorvidt dette er en konsekvens av utdanning eller ikke skal jeg ikke spekulere i annet enn å si at de IQ tester jeg har sett virker langt i fra basert på kunnskap og utdanning, det er som regel bare å finne mønstere for figurer og sånt. Men uansett, dersom høyere utdanning betyr mindre kriminalitet og høyere utdannet også betyr høyere IQ er det riktig å si at lav IQ gjerne betyr gjennomsnittlig mer kriminalitet.

Vold er ofte, nesten vanligvis, en utmerket løsning.
Vold avler vold, dersom man ønsker å ha et voldelig samfunn støtter man gjerne oppunder vold. Sosialistene gjør dette i stor grad ved å ikke ha straffer, eller tildels meget lave straffer for volds aktiviteter. Resultatet er selvfølgelig at volden i samfunnet øker mer enn noen gang før.
Lenke til kommentar

Hvordan kan du komme med en slik grunnløs påstand? Det er ikke noe som tyder på at Ravenstesten f.eks måler kunnskap.

Til opplysning:

http://esciencenews.com/articles/2009/03/1...rgely.inherited

Lenke til kommentar
Man bør kanskje skille mellom typer kriminalitet. De fattige tyr i mye større grad til voldskriminalitet (blue-collar crime) mens de rike tyr til hvitsnippskriminalitet (white-collar crime). Sistnevnte koster samfunnet langt mer enn førstnevnte og er langt vanskeligere å oppdage.

Et meget godt poeng, noe jeg prøvde å få frem i mitt tidligere innlegg, men du klarte å få frem mye tydligere. Jeg er nemlig ikke så sikker på at fattige er så mye mer kriminelle enn rike.

Lenke til kommentar
Ja du har noen gode poenger, jeg tror nok høyere utdanning = mindre kriminalitet. Men jeg tror gjerne at de med høyere utdanning også har høyere IQ, hvorvidt dette er en konsekvens av utdanning eller ikke skal jeg ikke spekulere i annet enn å si at de IQ tester jeg har sett virker langt i fra basert på kunnskap og utdanning, det er som regel bare å finne mønstere for figurer og sånt. Men uansett, dersom høyere utdanning betyr mindre kriminalitet og høyere utdannet også betyr høyere IQ er det riktig å si at lav IQ gjerne betyr gjennomsnittlig mer kriminalitet.

Men jeg tror ikke nødvendigvis det har noe med IQ å gjøre. IQ er et mildt sagt vanskelig å måle. Et klassisk eksempel på idiotisk bruk av IQ-tester var når vestlige forskere gjennomførte en IQ-test på eskiomoer, og kom frem til at de hadde særdeles lav IQ. Noe annet var ikke å forvente når man gir eskimoer uten noen kulturel tilknytning til den vestlige verden et bilde av noen som spiller tennis med balltre, og spør hva som er feil i bildet, for å nevne noe.

Problemet er at IQ er noe som skal være uavhengig av kunnskap, det handler om intelligens, ikke kunnskap. Men som dette (ekstreme) tilfeller illustrerer kan det være vanskelig å lage en IQ-test som tar høyde for individets kunnskap om diverse tema. Om noen ikke forstår matematikk dårlig betyr ikke det at vedkommende nødvendigvis har lav IQ, det kan like gjerne bety en ubrukelig mattelærer.

For min egen del har jeg fått alt mellom 80 og 130 i IQ på tre forskjellige, ordentlige IQ-tester. Det illiustrerer hvor unøyaktige IQ-tester må bli når de ikke er konstruert for individet og de forutsetningene som ligger for individet. :)

Vold avler vold, dersom man ønsker å ha et voldelig samfunn støtter man gjerne oppunder vold. Sosialistene gjør dette i stor grad ved å ikke ha straffer, eller tildels meget lave straffer for volds aktiviteter. Resultatet er selvfølgelig at volden i samfunnet øker mer enn noen gang før.

Jeg pleier å si at man er en idiot om man tror alt kan løses med vold, men naiv om man tror alt kan løses uten..

Hvordan kan du komme med en slik grunnløs påstand? Det er ikke noe som tyder på at Ravenstesten f.eks måler kunnskap.

Til opplysning:

http://esciencenews.com/articles/2009/03/1...rgely.inherited

Jeg kan komme med den påstanden fordi intelligensmåling med tester som ikke er utarbeidet for ett enkeltindivid aldri vil kunne ta høyde for den enkeltes kunnskap, og derfor i alt for stor grad måler kunnskap, ikke intelligens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...