Gå til innhold

Jobb uten utdanning?

Anbefalte innlegg

Hei jeg er 22 år. Har jobbet 1 år i livet mitt. Det var som sivilarbeider, bortsett fra det har 0 jobb erfaring.

Har 2 år på videregående og 1 år på folkehøgskole bare.

Jeg er ikke ute etter noe high paying job egentlig. Eneste jeg ikke er av interesse er å jobbe på dagligvare,bensinstasjoner og kiosker og slikt. Jeg bor nærme gardemoen da.

Har ikke anelse hva slags muligheter jeg har egentlig. Uansett, vært lettere om jeg bare begynte et sted.

Noen som vet om en del yrker som ikke krever særlig utdanning? Ikke har jeg lyst å jobbe i barnehage/sfo heller.

var der 1 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først bør du se på dine interesser og starte derifra.

Butikk arbeid trengs det mye av, mulig du liker noe som faller innenfor en bestemt butikk?

Trikset er å få foten inn en plass. Når du først har det finner du fort andre muligheter. Jobber pleier ofte å annonsere ledige jobber internt før det går ut.

Har en kompis med null utdanning, elsker data. Jobbet for en datavare butikk. Så jobbet opp der, ble ass.butikkleder. Ble kjent med folk, høre om en jobb som datatekniker er hos et annet firma. Tok den, jobbet opp der og nå virkelig har han det godt.

Lenke til kommentar

2år med salg og service helper bra det når du skal søke. Særlig for å "dunke ut" andre som ikke har erfaring.

NAV er et bra resurs. Har sett masse jobbtilbud der jeg som ikke krever erfaring.

Ikke glem vikarbyråder. De får ofte mye mer, og aktuelle, jobber.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...