Gå til innhold

Sommerjobb; har fullført 3/5 på NHH

pkg_inc

Anbefalte innlegg

Hei

Til sommeren er jeg ferdig med bacheloren min, og skal (som vanlig) jobbe hele sommeren. Det jeg tenkte på var at nå som jeg har en faktisk grad, hva slags sommerjobber er aktuelle (innen øko/adm)?

Har sett på sommerjobb en del steder, men føler enten at du trenger ingen forkunnskaper, eller så er det at du må gå 4/5 året på master. Derfor hadde litt tips vært verdsatt ;)

Både Bergen og Oslo er aktuelt å jobbe i :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter bachelor er formodentlig de fleste muligheter åpne? Vet Storebrand og et par andre eksplisitt har sagt de foretrekker de som er ferdig med 4. kull, ellers har de fleste jeg har snakket med vært åpne for å ta inn de som akkurat er ferdig med bachelor. Nå er det et par år siden jeg var i samme situasjon, så ting kan godt ha endret seg siden.

Hvilke jobber du kan være aktuell for avhenger selvsagt av dine kvalifikasjoner og preferanser, veldig sjablongmessig:

Toppkarakterer, finfin CV og motivasjon av de sjeldne: ibank i London.

Hakket under: diverse tvilsomme finanskråker i Norge, konsulentbyråer etc. (ABG/Carnegie/First/Pareto/McK/BCG/Bain)

Noen hakk under der igjen, og tildels et godt stykke ned: alt mulig rart! CapGemini, Accenture og andre avanserte vikarbyråer, regnskap/revisjon, back office i banker, industri ...

Bør kanskje legge til at jeg er lettere desillusjonert, før du legger for mye vekt på min synsing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...