j_s Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Jeg har planer om å skaffe med internett over kabel-tv kabel. Det ble lagt opp kabel-tv kabel til en boks utenpå huset når det ble bygger. Det er vel ca to meter kabel stubb der så man får den i såfall akkurat inn i huset. Problemet er at jeg ønsker at kabelen skal kommer inn på motsatt side av huset. Kan jeg skjøte denne kabelen? Det er snakk om ca. 20-30meter. Og hva slags kabel skal jeg benytte? Den kabelen som er der i dag er en sort tykk coax kabel. Lenke til kommentar
slacky Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Jeg har planer om å skaffe med internett over kabel-tv kabel. Det ble lagt opp kabel-tv kabel til en boks utenpå huset når det ble bygger. Det er vel ca to meter kabel stubb der så man får den i såfall akkurat inn i huset. Problemet er at jeg ønsker at kabelen skal kommer inn på motsatt side av huset. Kan jeg skjøte denne kabelen? Det er snakk om ca. 20-30meter. Og hva slags kabel skal jeg benytte? Den kabelen som er der i dag er en sort tykk coax kabel. Det skal være fult mulig å skjøte en Coaxial-kabel, 20-30meter. kablen du skal bruker er fremdeles coaxial, kabelen kan dog ikke være for tynn om den skal være på yttersiden av huset. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 13. desember 2009 Del Skrevet 13. desember 2009 Når du bestiller tilkobling av tv og internett kommer det en montør hjem til deg som ordner kabelen inn dit du skal ha den. Så du trenger ikke begynne å styre med dette selv. Iallefall slik det ble gjort da jeg jobbet med dette for et par år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå