Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjerm som ikke vil få signal.

Anbefalte innlegg

Heisann,

Feilen min begynte for noen uker siden, da skjermen min var helt svart, selv om jeg hørte at alt i pc'n er startet. Jeg må da slå av/på pc'n opp til flere ganger(vært oppe i 13 ganger), men til slutt så kommer det bildet på skjermen.

Jeg bestilte meg ny skjerm rett før dette startet, så jeg tenkte bare å vente til den nye skjermen kom. Den har nå kommet og samma feil er enda, bare mye værre. Dette skjedde igår da jeg spilte MW2, fikk plutselig en del grafikk glitches, spilte begynte å hakke noe forferdelig, og pc slo seg til slutt av.

Nå som jeg slår på pc'n, etter en hel masse forsøk, så er skjermdriverne mine borte, både monitor og skjermkort, og jeg får ikke lagt inne nye. Nvidia sier at den ikke finner hardware som støtter driverne etc. Så nå har jeg ~4 streker vertikalt på skjermen min som ikke vil forsvinne.

Kan dette være skjermkortet? For jeg får nytt skjermkort senere idag, men hadde vært veldig bittert om det ikke var dette som var problemet.

Takker og bukker for evt svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min gamle skjerm, som var en ur-gammel crt skjerm, kjørte jeg 1280x1024. Dette har fungert fint i sånn ca 5-8år...

På min nye skjerm kjører meg 1920x1080. Dette er en Benq 2412HD, og kjører dette fint helt til da pc'n crashet igår.

Så er rimelig sikker på at det ikke er oppløsningen. Akkurat nå er skjermen i 1280x1024 oppløsning siden monitor driverne og skjermkort driverne ikke vil bli installert://

Kan dette være en eller annen form for virus? HDD som er defekt? Mine HDD'er er veldig gamle de også, 3++ år.

Endret av karrun
Lenke til kommentar
Høres for min del ut som om skjermkortet synger på siste verset. Hadde en gang i tiden et Radeon 9800 kort som plutselig en dag begynte med snøstorm og streker. Prøvde da formatering, støvblåsing osv, men det eneste som hjalp var nytt skjermkort.

Yesh, det var det jeg trodde, men ville være sikker selvfølgelig;) Blir bra med et 5850 kort senere idag da;))

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått jeg 5850 kortet mitt, og det er fortsatt en feil her.

Stripene på skjermen har forsvunnet, og alle driverne er på plass.

Men nå forsvinner signalet til skjermen min etter sånn 5-10minutter og det nye skjermkortet setter viftene sine i full gang.. høres ut som et flytog som passerer forbi her.. Dette skjer forøvrig også hver gang jeg prøver å starte et spill.

Hva kan dette være??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...