Gå til innhold

Anbefaling av Asus og Abit hovedkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt flere både ASUS og Abit.

Saken for meg er klar -- Velg ASUS så får du et hovedkort som du kan stole på.

Mine erfaringer med abit har vært en del tekniske problemer (BH7).

Har fortiden følgende ASUS kort:

P4P800 Deluxe

P4T-E

P2B

Veldig fornøyd med ASUS

Lykke til

John Kr

Lenke til kommentar

Dette er et spm det finnes like mange svar på som det finnes innleggere(Ja den setningen gir mening :)).

Om du skal velge ASUS eller Abit kommer helt an på chipset, oppsett ellers osv osv. Men personlig er jeg enig med forrige innlegg. Jeg velger ASUS rett og slett fordi jeg to ganger før har hatt dårlig erfaring med Abit HK. Mitt nye ASUS fungerer derimot suverent.

Men gjør et søk etter de chipsettene du tenker på, finnes dusinvis av tråder som omhandler nettopp sånne problemstillinger.

Lenke til kommentar

Kvalitet, stabilitet osv er ganske så likt på disse to kortene (om du sammenlikner med samme chipset sef.). Begge deler er gode valg! Har selv Abit, & har ikke hatt et eneste problem med det. Finn det kortet som har de funksjonene & chipsettet du vil ha, & velg deretter utfra pris!

Lenke til kommentar

Abit = Overklokkingsvennlig

Asus = Kanskje mer stabilt?

MEN det betyr ikke at Abit er mindre stabil, bare det at etter å ha lest sinnsykt mange erfaringer her på forumet, virker det slikt... De som vil overklokke og sånt, velger gjerne Abit's kort. De som ønsker et solid og fjellstabilt valg, velger kanskje Asus! Mer har jeg ikke å si :roll:

Abit = Overklokkingsvennlig

Asus = Kanskje mer stabilt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...