Gå til innhold

Overflatebehandling til Modellbåt? (Isopor)

Hellbuster

Anbefalte innlegg

Jeg går et fag på skolen som heter Teknologi og forskninglære, det meste av året går med på et stort prosjekt der vi lager en fjernstyrt lastebåt/containerskip som er 90cm langt. Selve skråget/bunnen er skåret ut i isopor, men vi må styrke denne isoporen med noe for å styrke den. Har testet litt forskjellige lakker, men det meste etser seg gjennom isopor :(

Er det noen som har tips til overflatebehandling som styrker isoporen betydelig men ikke etser den vekk? :)

post-163203-1260530914_thumb.jpg

Endret av Hellbuster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått litt info,

Isopor eller polystyren som blir det tekninske navnet, tåler ikke ikke løsemiddel. (som du sikkert har funnet ut :-) )

Forslaget fra fattern var at dere begynner på nytt med polyuretan, som tåler løsemiddler og som også er mye enklere å forme en polysteren!

Polyuretan plater er ikke noe man finner hvorsom helst, men om det er ønskelig så kan jeg få sendt deg rester fra støperiet, jeg skal trolig kunne finne et emne som er stort nok til å lage hele båten massiv. :)

Men om du ikke ønsker å starte på nytt så kan du greie å jukse deg ut av dette med å først legge på et lag ordinær glassfiberstrie tapet og tapet lim for så å legge på glassfiber matte og polyester/epoxy på polysteren kjærnen din.

Håper dette var til hjelp :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...