Gå til innhold

Salg av CRT TV

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som har erfaring med salg av CRT-TV? Har en forsåvidt ganske fin 36" som jeg trenger å bli kvitt. Er det i det hele tatt noe marked for det på Finn.no (kan man få et par hundrelapper, evt. bare få gitt den bort), eller er det ingen som er interessert i disse gamle greiene? Jeg har sett en del annonser for slike ting, men lurer på om disse faktisk blir gitt bort/solgt eller om de bare blir liggende...

Er forsåvidt fornøyd bare jeg får den ut av huset....

Takk for tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er typiske produkter som "gis bort mot at de hentes" :)

Ja.. det var vel kanskje det jeg mistenkte..

Som sagt er jeg fornøyd bare jeg blir kvitt den. Svært beist på nesten 80 kg.

Ang. veldedighet/innsamling.. er det bare å ta kontakt med veldedige organisasjoner og høre om de er interessert hvis de bare gidder å hente?

Edit: Den gikk for en 500-lapp på 1-2-3... veldig overraskende, egentlig.. trodde egentlig det ikke var noe marked.

Endret av pax1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det koster ofte mer å annonsere enn du får for TVen, selv om folk henter den gratis så har du fortsatt betalt for å annonsere.

Så MÅ du kvitte deg med den så lever den på søpla/returmottak.

Å dumpe elektronisk skrot til de som er dumme nok til å ta imot det er ikke så bra etisk sett, og så tviler jeg på om det vil funke da de vel har andre systemer, kontakter osv.

Jeg har selv en 32 tommers CRT TV som jeg bruker som backup når gromTVen sendes på service, og så er den grei nok til å spille playstation 2 på og til nøds se en DVD på.

Lenke til kommentar
Det koster ofte mer å annonsere enn du får for TVen, selv om folk henter den gratis så har du fortsatt betalt for å annonsere.

Så MÅ du kvitte deg med den så lever den på søpla/returmottak.

Å dumpe elektronisk skrot til de som er dumme nok til å ta imot det er ikke så bra etisk sett, og så tviler jeg på om det vil funke da de vel har andre systemer, kontakter osv.

Jeg har selv en 32 tommers CRT TV som jeg bruker som backup når gromTVen sendes på service, og så er den grei nok til å spille playstation 2 på og til nøds se en DVD på.

Fullstendig uenig med det meste du skriver her.

Det koster 25,- for en annonse på finn.no. Jeg har fått solgt alt jeg har lagt ut der uten problem.

Og det er gratis å avertere for ting som gis bort.

Å gi "elektronisk skrot" en mulighet til å vare i noen år etter at du selv er ferdig med den, er ikke det minste etisk betenkelig. Snarere tvert imot, det er etisk riktig, ut fra det forbruket vi har i dag.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Erfaringene mine er at folk flest ønsker at man leverer på døra og at de skal FÅ gratis digre flatskjermer med fullt surround.

Har fått max 40% av ny pris selv for halvt års gamle produkter, og 90% trekker seg siden det koster for mye å få ting sendt, betalingsløsningen koster for mye og er for komplisert osv.

Det eneste som har fungert litt er biletter og ting folk kan hente på døra.

Jeg mener fortsatt det er uetisk å dumpe gammelt utstyr i uland og lignende fordi det er enklest og billigst.

Vi lar de fattige få æren av å overta vårt miljøfarlige søppel vi ikke trenger mer.

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/dumper-...nd-2112026.html

En annen sak er de miljøgiftene de er så heldige å overta på kjøpet.

http://computer.howstuffworks.com/question678.htm

http://www.dep.state.fl.us/waste/categorie.../pages/lead.htm

Bedre for norge om man sender skjermer fulle av bly ut av landet, men er usikker på om mottageren er like glad for å importere stadig mer miljøavfall fra rike land.

http://www.theage.com.au/news/digital-life...2498916072.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...