Gå til innhold

noen som kan hjelpe meg ang bygge pc

Anbefalte innlegg

har fått tips om å kjøpe en slik pc ,hvordan syns dere dette oppsettet blir og hvor mye vil den koste ?

kabinett: antec 300

strømforsyning: mist 650w avtagbare kabler (denne har jeg kjøpt)

hovedkort: asus rampage 2 extreme

processor: intel core i7 920 socket 1366 do stepping

ram: 6GB kingston DDR3

skjermkort: sappire radeon HD5750 1GB DDR5

cooler : Zalman CNPS10X xtreme

Harddisk: western digital 500GB 32MB cache

dvd brenner: 2x samsung dvd brenner

card reader: icy box multikort leser

veldig takknemelig for innspill

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere meninger rundt dette.

Det vil slippes nye 6kjernes cpuer på 1156 , mange mener at den er mer fremtidsrettet.

Jeg har selv en 940 ic7 1366, men de som bygger ny i dag velger ikke den når det kommer til ytelse/pris.

Du burde uansett kjøpe en kraftigere PSU, i et slikt system på X-58 hovedkort kjører man 2 skjermkort før eller siden.

Lenke til kommentar

Han HAR kjøpt strømforsyninga uansett så den er grei. Holder i massevis. To skjermkort er vel uansett ikke "sannsynlig" at du trenger - det blir i såfall en god del mere støy.

Når det gjelder disk så ville jeg definitivt gått for en SSD internt, og heller ha en ekstern HDD i tillegg.

Hva skal du med 2x DVD-brenner? Dette kommer også til å bråke MYE hvis du har de internt. Ville hatt de eksternt, og heller kanskje vurdert å ha 1 x Bluray-brenner eksternt.

Ellers: LØP og KJØP!!!

Bygging av PC er GØY! :)

EDIT: Jeg har SSD og ekstern DVD-brenner. HELT lydløs, da jeg kun bruker brenneren max 1 gang pr måned - og da skrur jeg den av ellers.

Endret av oslo72
Lenke til kommentar

takk for svar .vurderte en slik ssd hd ,men fant ut at jeg klarer meg med den på 500gb.har ellers 1 500gb ekstern til bilder ol .det med 2 brennere.var at jeg har et program som jeg kan gjøre om ps 2 spill til å funke på pc ,så da kan jeg legge ps spillet i den ene og brenne en dvd med spillet for pc på den andre.istedet for å legge det inn på pc først ,å en dvd brenner koster ikke mer enn 200kr uansett.

kan få denne bygget for 7000kr ,hva syns dere om den prisen ?

ferdig bygget ,lagt inn os ,avg virus ,office 2007.1års garanti .

Endret av akb33
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...