TurboSurfing Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Spill trenger vel ikke å være så fryktelig kompliserte. Se på alle Flash-spillene der ute. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Nå har jeg ikke satt meg helt inn i dette ennå, men jeg må stille meg undrende til hvordan kompliserte "spill" og lignende skal kunne lages i dette. Definer "komplisert", veldig nøye. Takk Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Spill trenger vel ikke å være så fryktelig kompliserte. Se på alle Flash-spillene der ute. Du har innsett at dette skal gjøres ved hjelp av JavaScript? Jeg sier ikke at det er umulig, bare at det vil bli veldig upraktisk med hendene knytt fast bak ryggen. Lenke til kommentar
TurboSurfing Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 De finner sikkert en løsning på det så det blir så praktisk så Lenke til kommentar
Sardtok Skrevet 21. desember 2009 Del Skrevet 21. desember 2009 Folk som mener at JavaScript ikke kan sammenliknes med Flash kjenner nok ikke til at ActionScript er JavaScript (opprinnelig i hvert fall, nå har det jo fått en hel haug med funksjoner som ikke er en del av standard JavaScript). Vektorgrafikken i Flash ville nok blitt forferdelig tung å kjøre i JS, men spillogikken gjør jo det uansett. WebGL er utviklet av de som utviklet OpenGL, og derfor er den lagd som et lag mot OpenGL. Det er meningen at biblioteker skal bygges oppå dette igjen. Dette er i stor grad utviklet for blant annet visualisering av for eksempel produkter. Microsoft har ikke planer om å støtte prosjektet før det er god støtte for det i alt annet og hundrevis av sider bruker dette, i god gammeldags MS-stil. (Det er jo bare et par år siden IE begynte å støtte HTML 4-standarden. Tidligere har de alltid hatt sin egen tullete versjon. XHTML er det mulig de har fått riktig støtte for i IE8, men jeg tviler sterkt på at de støtter object-tags og sånt riktig. De har i alle fall aldri klart det før, og man har måttet bruke MS-spesifikk kode for å få ting som Java applets til å virke (applet-tag-en finnes tross alt ikke i XHTML strict).) En annen grunn til at MS sannsynligvis ikke vil støtte WebGL er at de vil dytte Silverlight på alle og enhver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå