HDSoftware Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Folkens... Jeg har en DataGridView i en FORM. Denne mater jeg med data fra en List<Kontakt>. DGV'en er preformatert med kolonner i designeren fordi jeg bare skal ha med noen forhåndsdefinerte kolonner fra listen. Så til problemet: En av kolonnene skal vise et mobil nummer. Kontakten kan ha alt fra 0, 1 elelr flere mobiltelefoner. Hvis kontakten har 0 eller 1 mobiltelefon skal DGV cellen kunn vise blank eller nummeret. Men hvis det er flere tilgjengelige nummere ønsker jeg å vise en DROPLIST slik at brukeren kan velge "standard" nummeret. Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Du må muligens sjekke på en eller annen bind event, og endre celletypen til en DataGridViewComboBoxCell hvis det er flere enn ett telefonnummer, og en DataGridViewTextBoxCell hvis det bare er ett. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Lastet heller ned denne jeg ;-) http://www.devage.com/sourcegrid/SourceGrid_EN.html Har dette plus en masse mer - og fullstendig gratis!!! Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Eventen heter RowsAdded mener jeg. Du må da håndtere den og så assigne controller til telefonummer-kolonnen manuelt. Blir fort mye styr i codebehind med en gang man skal gjøre noe som MS ikke har tenkt at vi skal gjøre. Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 14. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2009 Ok. Men jeg tror SourceGrid er veie å gå,. Der er alt dette allerede lagt inn og man kan pr. celle bestemme hva sdlags "editor" man vil bruke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå